clear sky
16°C
30.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

JAPANCI U VELIKOM PROBLEMU: Mnogo kaskaju za konkurencijom na ovom polju

16.06.2023. 14:03
Piše:
Srbija Danas/ Nova.rs
automobili
automobili / Izvor: Shutterstock

Slabo im ide elektrifikacija.

Rezultati novog istraživanja pokazali su kako brendovi napreduju na polju elektrifikacije svoje game. Samo dva brenda su se istakla kao lideri na ovom polju, a najveći gubitnici su proizvođači automobila iz Japana.

DIZELAŠI I BENZINCI SE VIŠE NEĆE PRODAVATI: Ovo važi za nove automobile, evo i od kad

DIZELAŠI I BENZINCI SE VIŠE NEĆE PRODAVATI: Ovo važi za nove automobile, evo i od kad

NOVA GENERACIJA TOJOTE: Subkompaktni SUV je iza ugla, Japanci su ovog puta PREVAZIŠLI sebe (VIDEO)

NOVA GENERACIJA TOJOTE: Subkompaktni SUV je iza ugla, Japanci su ovog puta PREVAZIŠLI sebe (VIDEO)

POSTOJI REŠENJE: Pokvario vam se električni auto? Šlepovanje NIJE opcija, ali pogledajte šta jeste

POSTOJI REŠENJE: Pokvario vam se električni auto? Šlepovanje NIJE opcija, ali pogledajte šta jeste

Novi izveštaj prikazuje listu automobilskih proizvođača po njihovom uspehu na polju elektrifikacije. U principu, ovo istraživanje pokazuje napredak brendova u tranziciji ka električnim automoiblima i deli automobilske kompanije u tri grupe: lidere, brendove u tranziciji i one koji zaostaju. Svi japanski proizvođači spadaju u poslednju grupu, a samo su Tesla i BYD označeni kao lideri.

Ovaj izveštaj sastavio je Internacionalni savet za čist saobraćaj (ICCT), a na osnovu podataka, samo Tesla i BYD su označeni kao lideri među najvećih 20 svetskih proizvođača automobila. Sa druge strane, 12 kompanija su označene kao brendovi u tranziciji, a ovu grupu predvode BMW i Volkswagen. Na kraju, među 6 brendova koji zaostaju nalazi se 5 japanskih proizvođača i jedan indijski.

Kako bi došao do rezultata za svakog proizvođača, ICCT je procenio tržišni udeo, tehnologiju i stratešku viziju svakog brenda. Tesla je jedina kompanija na ovoj listi koja proizvodi isključivo električne automobile, pa ovde nema dileme o strateškoj viziji ili izbacivanja motora sa unutrašnjim sagorevanjem iz povrede. BYD je proizveo svoj poslednji benzinski automobil u martu 2022. godine, ali i dalje prave plug-in hibridna vozila. Ipak, njihova tranzicija ka isključivo električnim automobilima brzo napreduje.

Što se evropskih brendova tiče, Mercedes je u poslednjih par godina izbacio veliki broj električnih modela, ali i dalje zaostaju za BMW-om, pa čak i za Renaultom. Ipak, najinteresantnija činjenica jeste da se na dnu tabele nalaze uglavnom japanski proizvođači.

Nije iznenađenje da je Toyota među brendovima koji zaostaju u elektrifikaciji, ali možda jeste da ima bolji plasman od Honde i Nissana. Nissan već godinama prodaje električni Leaf širom sveta, a i Honda je ranije započela prodaju električnih automobila od Toyote. Na samom dnu nalazi se Suzuki sa 0 bodova, što i ne čudi, jer ovaj japanski brend još uvek nema električne automobile u ponudi.