Када видите колико мало Срби возе, неће вам бити добро - Истраживање запалило мреже!
Често се сматра да је возило које је годинама било у рукама једног власника у бољем стању. На то утичу и саме навике у вожњи – ауто са мањом километражом обично има веће шансе да буде очуван.
Аутомобил који је више пута мењао власнике ретко је најпожељнија опција на тржишту половних возила. Таква историја може указивати на лоше одржавање или скривене техничке проблеме које претходни власници нису желели да решавају.
Компанија за податке о аутомобилима царВертицал спровела је студију с циљем да сазна у којим европским земљама возачи прелазе највише и најмање километара истим аутомобилом, колико често возачи мењају аутомобиле и које земље би требало избегавати.
Подаци царВертицала показују да један власник у Србији просечно пређе 18.807 км пре него што прода аутомобил.
То је најнижи резултат у целој студији и знатно испод европског просека од 75.928 км.
Анализа обухвата искључиво аутомобиле који су проверени преко царВертицал платформе, чиме се осигурава да сви подаци одражавају стварну историју возила.
Пољска (112.977 км), Словачка (109.044 км) и Португалија (108.256 км) спадају у земље у којима власници највише километара прелазе својим аутомобилима.
Најмање километара возе у Украјини (22.580 км) и Мађарској (47.845 км).
Наравно, ови подаци не показују колико километара возачи прелазе годишње. У неким земљама аутомобили се мењају чешће, док се у другима задржавају дуже, што утиче на укупну километражу коју возило пређе док је у власништву једне особе.
-Просечна годишња километража показује колико је возило коришћено. Интензивна употреба може скратити век трајања аутомобила и често доводи до чешћих кварова и других проблема касније. Зато у нашим извештајима о историји истичемо периоде интензивне вожње – то је детаљ на који би купци увек требало да обрате пажњу приликом избора половног аутомобила - каже аутомобилски стручњак царВертицала, Матас Бузелис.
У Србији је просечна годишња километража 16.578 км. Иако власници аутомобила у Србији прелазе најмање километара, њихова годишња километража је и даље умерена у поређењу са другим земљама.
Српски возачи у просеку задрже свој аутомобил само 1,1 годину пре него што га одлуче да продају.
Поређења ради, возачи у Португалији задржавају возила 7,2 године, Пољаци 6,1 годину, а Литванци 5,5 година.
Украјинци, слично Србима, често мењају своја возила, просечно сваке 1,1 године.
Стручњаци се слажу да што аутомобил има мање претходних власника, већа је вероватноћа да је поуздан.
Возач који планира да прода возило у року од годину дана вероватно неће улагати у скупе поправке нити отклањати озбиљније кварове.
-Дуговечност аутомобила у великој мери зависи и од начина вожње. Кратке вожње, агресивна вожња и пропуштање редовног одржавања увек негативно утичу на стање возила током времена - објашњава Бузелис.