ИСТРАЖУЈЕМО: Колико нас заиста варају пумпе – тестирали смо разлику између рачуна и реално наточеног горива
Готово сваки возач у Србији бар једном је посумњао да га бензинска пумпа вара. Рачун каже једно, али казаљка на резервоару – нешто сасвим друго. Да бисмо проверили колико има истине у тој сумњи, спровели смо мини-тест на три различите пумпе у Београду и околини.
Користили смо идентично возило и резервоар, а количину смо проверавали помоћу мерног канистера од 10 литара. Резултат? На две пумпе разлика је била минимална – од 0,03 до 0,06 литара по 10 литара горива. Међутим, на трећој пумпи измерили смо чак 0,22 литра мање, што у пракси значи да возач плаћа за гориво које никада није завршило у резервоару.
Како пумпе могу да “штелују” точење
Стручњаци за контролу мерних уређаја објашњавају да пумпе раде у оквиру дозвољене грешке, али да се често манипулише температуром горива – хладније гориво је гушће, па се разлика тешко примети. Такође, неисправне дизне, стари филтери и слаба калибрација могу довести до мањих одступања које иду – наравно – на штету возача.
Како се заштитити
Сипајте гориво увек на истој пумпи и бележите потрошњу.
Повремено урадите тест са канистером.
Ако сумњате у тачност, пријавите пумпу Дирекцији за мере и драгоцене метале – инспекција може да провери калибрацију уређаја.
Дакле, пумпе у Србији углавном раде у оквиру закона, али мале разлике на литри постају огромне када сипате сваког месеца.
Зато, следећи пут кад пуните резервоар, запитајте се – да ли плаћате гориво или ваздух?