Када задња светла за маглу НЕ смеју да се КОРИСТЕ?
Чини се да возачи, услед њихове ретке употребе, на задња светла за маглу не обраћају много пажње...
Саобраћајна полиција, с времена на време, проверава светла на возилима која заустави, али се обично задњим светлима за маглу не придаје велика пажња.
То не треба да чуди, будући да један део аутомобила ни нема та светла (као у осталим ни предња светла за маглу). Чини се, међутим, да ни сами возачи, услед њихове ретке употребе, на та светла не обраћају много пажње.
Битно је знати да задња светла за маглу смеју искључиво да се користи по магли, односно онда када владају услови смањене видљивости на путу (ту се обично мисли на видљивост мању од 50 метара). А чим се услови видљивости поправе, возач је дужан одмах да искључи задња светла за маглу.
Неретко се, међутим, дешава да возачи забораве да их искључе, упркос томе што се видљивост поправила, што је забрањено и кажњиво по закону.
Наиме, светла за маглу су доста јача од позиционих светала, па уколико је видљивост добра, а она остану укључена, њихова светлост може да заслепи возача у аутомобилу иза вашег, на шта је нарочито важно на то обраћати пажњу током ноћне вожње.
За разлику од предњих магленки, чију употебу закон не забрањује ни када не владају услови смањене видљивости, задња светла се смеју користити искључиво по магли. Уколико возите са укљученим задњим светлима за маглу, ризикујете да будете кажњени новчаном казном од 3.000 динара.