Како самостално заменити гуму на аутомобилу?
Иако већина људи замену гума препушта професионалцима, постоје неке непланиране ситуације, као што је пуцање гуме на путу, у којима нећете моћи да чекате професионалце, већ ће бити потребно да то сами учините.
Не брините, иако на први поглед не делује тако, замена гуме на аутомобилу није компликован процес и уколико пратите све кораке и поседујете сву потребну опрему, можете га јако брзо савладати.
У наставку текста прочитајте шта вам је све потребно како би заменили гуму на аутомобили и који је најлакши и најбржи начин да то учините.
Као што и сами знате, замена гума је помало прљав посао, па је добро да у вашем аутомобилу поседујете пар рукавица. Иако ово није обавезно за замену гума, скидање прљавштине са руку после замене може бити напорно, па ће вам оне знатно користити.
Такође, потребни су вам кључ и дизалица за аутомобил. Дизалица може бити ручна или хидраулична а коришћењем квалитетне хидрауличне дизалице, сама замена гуме биће бржа, једноставнија и ефикаснија. Што се тиче кључа, он мора да буде чврст и да има дугачак наставак како би направили што бољу полугу за одвртање шрафова на гуми.
У вашем гепеку, у простору испод пртљажног простора углавном се налази резервна гума која може бити пуних димензија као и остали точкови или мањих димензија од осталих.
Коју год од ове две резервне гуме да имате, потребно је привремено је ставити како би вам послужила док не одвезете ваш аутомобил у сервис или код вулканизера, где ће вам професионалац ставити другу гуму. Резервне гуме углавном нису прилагођене свакодневној вожњи јер постоји одређено ограничење брзине кретања са њима.
Потребни су вам и обавезна опрема – троугао и рефлектујући прслук, како би обавестили остале учеснике у саобраћају да сте стали, као и лампу уколико морате да мењате гуму током ноћи.
Који је процес замене гуме?
Прво када сте приметили да вам је гума пукла, потребно је да успорите, склоните се са пута и безбедно се зауставите – угасите мотор аутомобила, упалите стоп светла, убаците мењач у прву брзину и подигните ручну кочницу.
У случају да нисте у могућности да аутомобил склоните са пута, важно је да поставите троугао 50 метара иза возила, обучете рефлектујући прслук и укључите сва четири показивача правца. За замену гуме потребно је да возило стоји на равној површини која се не клиза, како би сама замена била у потпуности безбедна.
Шта је потребно учинити пре скидања точка?
Пре него што кренете у замену точка, проверите да ли је резервни точак исправан, односно да ли је притисак одговарајући зато што се гума услед дугог стајања у пртљажнику може издувати.
Затим, потребно је да скинете раткапне и попустите шрафове у смеру супротном од казаљке на сату, док је аутомобил и даље на земљи како би он био стабилнији. За овај корак потребна вам је велика снага у рукама, па се можете и попети на кључ како би својом тежином успели да попустите шрафове. Што је дужа полуга на кључу одвртање је лакше.
Како се поставља дизалица?
Дизалица треба да буде постављена на чврсту подлогу, па уколико нисте успели да се зауставите на таквој подлози, потребно је да испод дизалице ставите чврст предмет као што су лим или даска.
У зависности од модела вашег аутомобила постављање дизалице може бити другачије, али у највећем броју случајева њу је потребно поставити близу точка којем је потребна замена, што је углавном назначено на самом аутомобилу.
Почните са дизањем аутомобила ручном или хидрауличном дизалицом, а када сте га довољно подигли од тла испод њега ставите резервни точак. На тај начин ћете спречити да ауто склизне са дизалице и повреди неког од људи који се налазе у близини. Такође, немојте се никада подвлачити под аутомобил приликом земене гуме како не би дошло до незгоде.
Замена точка – унакрсно монтирање шрафова
Сама замена точка је веома једноставна. Потребно је само да отпустите преостале шрафове до краја у дијагоналним паровима а након што сте их скроз одврнули, само гуму повуците ка себи и скините је.
Узмите резервну гуму и погледајте упутствно на њој – на резервну гуму мањих димензија се не смеју стављати ланци и не сме се возити брзином већом од 80 километара на час.
Узмите точак и нацентрирајте га на место – поравнајте све рупе за шрафове на гуми са рупама на главчини точка уз помоћ обичног шрафцигера. Важно је да шрафове монтирате унакрсно, односно дијагонално, како точак не бисте монтирали укриво. Затегните шрафове слободном руком што више можете.
Спуштање дизалице и дотезање шрафова
Отпустите дизалицу и аутомобил спустите до краја на земљу. Када је аутомобил стабилно на земљи потребно је да кључем унакрсно дотегнете шрафове што јаче можете. Након што сте то учинили – резервни точак је постављен.
Иако није најбезбеднија опција и свакако се саветује да након овога одвезете аутомобил код мајстора, способност да самостално замените гуму може бити веома корисна у случајевима када не можете тражити помоћ. Надамо се да смо вам овим текстом помогли и дали упутство за замену пукнуте гуме на аутомобилу у хитним случајевима.