Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ЉУБИТЕЉИ ДВОТОЧКАША У ЧУДУ: Први мотоцикл од титанијума (ВИДЕО)

08.07.2023. 17:50
Пише:
Србија Данас/ АутоБлог
motor
мотор / Извор: Профимедиа

Ево како изгледа.

Рад на првом мотоциклу направљеном од титанијума на свету је при крају, остављајући љубитеље ових машина у чуду.

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ: Овог лета очекујте ВЕЛИКЕ ГУЖВЕ И КАШЊЕЊА на аеродромима, а ево и када је ОЧЕКИВАНО КОД НАС

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ: Овог лета очекујте ВЕЛИКЕ ГУЖВЕ И КАШЊЕЊА на аеродромима, а ево и када је ОЧЕКИВАНО КОД НАС

КОРИСНО ИЛИ ИПАК НЕ: Ваздушни јастуци на мотоциклима, као део опреме

КОРИСНО ИЛИ ИПАК НЕ: Ваздушни јастуци на мотоциклима, као део опреме

ВЕЛИКА ДИЛЕМА: Да ли је то чамац или је "фића" упао у воду? (ВИДЕО)

ВЕЛИКА ДИЛЕМА: Да ли је то чамац или је "фића" упао у воду? (ВИДЕО)

Титанијум, познат по својим лаганим и робусним својствима, чини га идеалним материјалом за различите примене. Његова снага превазилази алуминијум, а тежи само 60% више. Поред тога, када је изложен високим температурама, титанијум оксидира у очаравајуће, трајне боје, што га чини веома пожељним као мтеријал за издувне системе.

Међутим, усвајање титанијума у ​​конструкцији мотоцикала је ограничено због његове високе цене и тешке обрадивости. Реактивност метала на повишеним температурама представља потешкоће током заваривања, јер лако ствара крхка једињења када је изложен ваздуху. Штавише, природна еластичност титанијума у ​​облику лима захтева додатни напор да се обликује у сложене дизајне неопходне за каросерију мотоцикла.

Упркос овим изазовима, радионица В. Роберта Рансома из Њу Џерсија, преузела је амбициозан задатак да створи мотоцикл потпуно направљен од титанијума. Рансом је имао за циљ да прикаже неупоредиво умеће и занатство у индустрији мотоцикала.

Срце овог револуционарног мотоцикла је модификовани агрегат са друге генерације Сузукија Hayabuse мотор, који се може похвалити са око 200 КС. Скоро све компоненте, укључујући запањујуће закривљени цевасти оквир и чврсту задњу виљушку инспирисану МотоГП дизајном, педантно су израђене од титанијума. Задња виљушка, благо проширена и дизајнирана за оптималне перформансе у кривинама, такође је конструисана од закривљених титанијумских цеви.

Међу изузетним карактеристикама овог мотоцикла је прилагођени издувни систем од титанијума 4-у-2-у-1-у-2. Са преко 130 делова само на главним цевима, оваква поставка је неоспорно истакнут елемент.