Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

НЕ БИСТЕ НИ ПРЕТПОСТАВИЛИ: Који ауто-бренд највише вреди?

27.11.2023. 17:10
Пише:
Србија Данас/ Б92
automobili
аутомобили / Извор: Профимедиа

На завидном првом месту.

Интербранд, компанија која је деценијама била један од најцењенијих консултанта када је у питању развој брендова, објавила је још један годишњи извештај у коме се рангирају сто највреднијих брендова на свету и тржишна вредност сваког од њих.         

Нова Фиат Панда ће се производити у Србији и Мароку (ВИДЕО)Fijat

Нова Фиат Панда ће се производити у Србији и Мароку (ВИДЕО)

СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Србија била европско чудо по броју аутомобила на ауто-гасautomobili

СИГУРНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Србија била европско чудо по броју аутомобила на ауто-гас

ПРОДУЖИТЕ ВЕК СВОМ АУТУ: Препознајте сигнале да је неопходно да промените уље у аутоматском мењачуautomatik

ПРОДУЖИТЕ ВЕК СВОМ АУТУ: Препознајте сигнале да је неопходно да промените уље у аутоматском мењачу

Ово је већ 24. година како Интербранд спроводи своје истраживање, мерећи више од 100.000 различитих критеријума за добијање релевантних резултата. Међу 50 најбољих брендова, њих 9 је из аутомобилске индустрије, а редослед није превише изненађујући.

Најбољи бренд и даље има јапански аутомобилски гигант Toyota, који према проценама Интербранда вреди чак 64,5 милијарди долара и налази се на укупно 6. месту листе свих робних марки.

Само једно место иза је Мерцедес-Бенз, чија је вредност за око 3 милијарде евра мања од Toyote, али и више од 10 милијарди већа од следећег на listi, BMW-a.

На веома високом четвртом месту је једина нетрадиционална аутомобилска компанија, а то је, наравно, Тесла. Вредност овог бренда се процењује на нешто мање од 50 милијарди долара.

Пета је Хонда, још једна јапанска компанија која своју репутацију, додуше, дугује не само аутомобилима, већ и другим својим производима као што су мотоцикли и авиони, али и снажном развоју роботске технологије.

Слично можемо закључити и за 6. бренд на листи, а то је корејски Hyundai. Захваљујући свом глобалном присуству у скоро 200 земаља света, са више од пет хиљада дилера, данас је Hyundai име вредније од 20 милијарди долара.

У топ-10 су и три познате немачке ауто-марке, чија је вредност врло слична и износи око 16 милијарди долара. Ту је најпре Ауди, на 7. месту испред Porschea (8.) и Volkswagena (9.),

И на крају, листу највећих 10 заокружује један од најзначајнијих произвођача у историји аутомобилске индустрије, а то је амерички Форд. А његова вредност је веома близу 15 милијарди долара.

Следе Nissan, Ferrari, КИА...

Иначе, генерално највреднији бренд је Apple, који је процењен на више од 500 милијарди долара, а следе Microsoft и Амазон.