Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Уместо да се СМАЊУЈЕ, разлика између стварне ПОТРОШЊЕ ГОРИВА и званичних података, све је већа

01.02.2024. 12:34
Пише:
Србија Данас/ Б92
automobil
аутомобил / Извор: Профимедиа

Чак ни WLTP више нема смисла.

Званични подаци о потрошњи возила произвођача аутомобила и стварна поторшња горива на путевима се све више разликују. Ово је закључак истраживачке организације Међународног савета за чист транспорт (ICCT) у студији објављеној у среду.

ЗА ДЛАКУ ИЗБЈЕГАО ТРАГЕДИЈУ, УПРКОС КОЧЕЊУ: Ево зашто не смете да возите без зимскиг гума (ВИДЕО)autoput

ЗА ДЛАКУ ИЗБЈЕГАО ТРАГЕДИЈУ, УПРКОС КОЧЕЊУ: Ево зашто не смете да возите без зимскиг гума (ВИДЕО)

ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Главне саобраћајнице у Србији проходне и без снега, опрез због поледицеautomobili

ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Главне саобраћајнице у Србији проходне и без снега, опрез због поледице

БУДИТЕ ЈАКО ПАЖЉИВИ: Ово су најчешће грешке возача приликом вожње у зимским условимаautomobili

БУДИТЕ ЈАКО ПАЖЉИВИ: Ово су најчешће грешке возача приликом вожње у зимским условима

Тако су 2022. године аутомобили са моторима са унутрашњим сагоревањем регистрованим у Немачкој трошили 14 одсто више бензина или дизела по пређеном километру у реалним условима него што је наведено у фабричким подацима (WLTP мерења) и, сходно томе, емитовали 14 одсто више ЦО2 штетног по климу, пише Ревијахак.

Још 2018. године разлика између званичне и реалне потрошње била је знатно мања и износила је 8 одсто. Са WLTP мерењима, информација о потрошњи аутомобила требало је да буде реалнија, али то се очигледно није догодило.

Захтеви Европске уније произвођачима да смање емисију ЦО2 очигледно не дају никакве резултате. Поред званичних података о потрошњи које је прикупила Европска агенција за животну средину, анализа је заснована на евиденцији о потрошњи горива коју бележе возачи у свакодневној вожњи преко портала спритмонитор.де.

Пристигли су подаци о више од 160.000 возила. Марке са посебно високим вредностима су Опел, Hyundai, Форд и Сеат.

За Мерцедес-Бенз, VW, BMW и Ауди стварна потрошња је била ближа наведеној.

У старом НЕДЦ циклусу тестирања, тренд је био обрнут: Ауди је трошио много више од званичних података, док су Опел и Hyundai имали најмању разлику.

Европска комисија је сада успоставила сопствени метод за спречавање превара: од 2021. произвођачи морају да уграде мерне уређаје у нове аутомобиле, који аутоматски обавештавају овлашћене државне органе о стварној потрошњи.

Међутим, подаци из овог мониторинга возила нису јавно доступни и могу се смислено анализирати тек након неколико година. Први привремени статус, који је ЕУ објавила у марту 2023. године, открио је још већу разлику између званичних и стварних података ICCT-a од 22 одсто, пише Дер Спиегел.

 

 

}