РИГОРОЗНО: У Немачкој 7,8 МИЛИОНА ДИЗЕЛАША проглашено илегалним!
Крајем прошлог месеца, Виши управни суд Шлезвиг-Холштајна је донео одлуку с великим импликацијама за власнике отприлике 7,8 милиона дизелских возила у Немачкој. Укључена су и возила из Диеселгате скандала и она који су накнадно подвргнута корективним поступцима, те се морају повући из саобраћаја.
Процес који је довео до ове одлуке је започео мерењима које је спровела Немачка Савезна агенција за моторни саобраћај и транспорт на Volkswagen Голфу Плус 2.0 ТДИ који је претходно био умешан у скандал Диеселгате, пише ПиатаАуто.мд.
Ове анализе су откриле да су, у нормалним условима рада, емисије углавном биле у складу с прописима, али је постојао унутрашњи механизам којим се систем рециркулације издувних гасова деактивирао када је мотор био хладан или када је температура околине пала испод 10 °Ц. Овај механизам је смањио ефикасност обраде емисија у честим радним условима.
Шта то значи за власнике и индустрију?
Како преноси Klix.ba, судска одлука захтева или техничке модификације ових мотора да би се уклонио тзв. софтвер "термални прозор" или повлачење возила с путева. У пракси, произвођачи оспоравају изводљивост ових модификација, тврдећи да би на старијим моторима интервенције могле бити немогуће, а на новијим би биле изузетно скупе и могле би утицати на краткорочни рад.
Погођени власници би могли од произвођача тражити повраћај новца за аутомобиле, али претходно законодавство предвиђа да произвођачи могу одбити компензацијски износ за коришћење возила током времена, тако да повратна вредност може бити значајно нижа од тржишне цене.
Одлука није коначно спроведива. Може се уложити жалба вишим судовима, а до доношења коначне одлуке возила могу да наставе да саобраћају. Међутим, прогнозе су песимистичне за оне који поседују ове дизелске аутомобиле, јер ће њихова тржишна вредност бити умањена, а ризик од забране се повећава.
Који су брендови погођени и шта ће се следеће догодити?
Најпогођенији су дизел модели брендова као што су VW, Ауди, Шкода, BMW, Мерцедес, Toyota, Волво, Опел, Фиат и Renault, али листа није детаљна. Једноставно речено, ако аутомобил има Еуро 5 или Еуро 6а-ц стандарде емисије, онда је врло вероватно да ће бити погођен.
Немачка аутоиндустрија се налази у тешком периоду. Наметање промена тако великом броју возила значило би огромне трошкове, у време када је притисак на прилагођавања строгим емисијама и преласка на електричну мобилност већ висок.
Без обзира на све, део ових аутомобила ће вероватно завршити на тржишту Балкана. Интерес трговаца половњацима, али и купаца ионако се углавном своди на дизелаше управо ових годишта.