Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

Шта су дистанцери и чему све служе?

22.09.2021. 08:48
točak
точак / Извор: Профимедиа

Нису ретки они који их монтирају из чисто естедских разлога, али постављање дистанцере утиче и на возне карактеристике аутомобила и на функционалност точкова

Од како су, у последњих, петнаестак година тјунинг и стајлинг постали све распрострањенија појава, многи љубитељи аутомобила су пожелели да среде своје љубимце на четири точка.

Они који за остварење те своје жеље баш и нису били претерано платежно способни, уместо озбиљног "буџење" својих четворточкаша, углавном су се задржавали на стајлингу, стављајући другачије спојлере и маске хладњака, спортске ретровизоре, фолије на каросерију, спуштајући амортизере, мењајући фабричке фелне, додајући дистанцере због бољег изгледа аута.

Дистанцери су метални прстенови, односни дискови, који се монтирају између главчине точка и фелне. Имају централну рупу и рупе за шрафове, а у зависности о величине, пречника, намене и предвиђеног начина монтирања, могу имати и додатне.

točak
точак / Извор: Профимедиа

Постављањем дистанцера проширује се траг точкова аутомобила, односно точкови се померају изван ивица каросерије. Нису ретки они који их монтирају из чисто естедских разлога, али постављање дистанцере утиче и на возне карактеристике аутомобила и на функционалност точкова.

Постављање дистанцера удаљава точак од делова вешања, што је потребно урадити кад се раде нпр. модификације амортизера. Тада се постављањем дистанцера точак "помера" како неби долазило до контакта точкова са деловима вешања или каросерије.

Пре монтиранања дистанцера потребно је добро припремити подлогу за коју се причвршћују, односно очистити главчину точка и одстранити све трагове рђе. Приликом монтирања, потребно је све шрафове или матице добро затегнути.

Наравно, треба водити рачуна о дужини шрафова. Генерало, требало би монтирати шрафове који су дужи за ширину дистанцера, али у случају тањих прстенова могуће је задржати старе шрафове без угрожавања безбедности током вожње.

Осим дистанцера, постоје и такозвани адаптери. То су дебели дистанцери који омогућавају да се на аутомобил монтирају фелне које не договарају распореду или броју рупа главчине. Адаптер се прво зашрафи на главчину, па се потом за њега причвршћује фелна.

Постављање дистанцера доводи до проширивања стајног трапа чиме се мења тежиште аутомобила, што утиче на стабилност у вожњи. Правилан одабир величине и дебљине дистанцера и њихова стручна уградња сигурно неће направити више штете него користи. Зато је пре њиховог постављања, као уосталом и код свих осталих модификација, потребно консултовати стручњака.