Тресе вам се волан у вожњи? Три су кључна узрока, овако можете решити проблем
Проблем подрхтавања морате решити пре него што вам проузрокује додатне проблеме.
Модерна возила дизајнирана су за ‘глатку вожњу‘, чак и на не тако савршеним путевима. Иако неке вибрације током вожње могу бити нормалне, ако вам се управљач стално тресе, нешто није у реду.
Много је могућих узрока подрхтавања управљача. Кључ за дијагностиковање проблема је одређивање када долази до подрхтавања: током вожње малом, средњом или великом брзином, односно приликом кочења, скретања или убрзавања.
Ако се исте вибрације појаве под истим околностима или се погоршају, време је да своје возило предате професионалцима.
Гуме и котачи
Гуме и котачи морају бити избалансирани како би се спречиле вибрације. Балансирање котача је процес изједначавања заједничке тежине склопа гуме и котача, омогућујући им да се глатко врте великом брзином. Неуравнотеженост гуме значи да је један део гуме тежи од другог.
То узрокује вибрирање гуме и котача горе-доле или с једне на другу страну при одређеним брзинама. Та се вибрација обично шири кроз управљач, узрокујући његово подрхтавање. Неуобичајена истрошеност гума, оштећење котача од удара, неравномерно истрошене гуме или чак закрпљена гума такође могу узроковати неравнотежу.
Балансирање гума и котача обично решава овај проблем. Користећи софистицирани софтвер и сензоре, уређаји за балансирање котача препознају тешке тачке на гуми. Утези за котаче додају се супротно од тешког подручја како би се спречила неравнотежа, што елиминише вибрације.
Кочнице
Искривљен или оштећен диск кочнице или чељуст може узроковати подрхтавање управљача. Искривљени диск значи да се дебљина на његовој површини разликује. Како се кочионе плочице помичу преко тањег дела ротора приликом заустављања, папучица кочнице ће се помицати горе-доле.
Дискови се могу обновити, али ако су истрошени изнад спецификација произвођача, треба их заменити. Најбоље је заменити обе стране у исто време. Без обзира на то радите ли поправке кочница сами или то препуштате механичару, пазите да кочионе чељусти нису заглављене. Затегнуте чељусти узрокују оштећења на дисковима, који ће опет узроковати вибрације.
Мењач
Систем мењача који није поравнат обично неће узроковати вибрирање управљача. Међутим, то ће узроковати абнормално трошење гума, које ће затим узроковати вибрације на управљачу. Олабављени делови мењача, истрошени лежај главчине котача или зглоб погонске осовине (кинетички) могу узроковати вибрације управљача, обично при малој брзини. Те вибрације биће најизраженије при скретању или при паркирању.
Остали узроци
Катран с пута или пластична врећица обмотана око погонске осовине могу узроковати вибрације управљача. Утези с котача такође могу отпасти. Мудро је да ваш сервис провери ваше гуме, котаче, кочнице и мењач током препоручених интервала одржавања како бисте избјегли будуће, много веће проблеме.
Дрхтање управљача највероватније је узроковано проблемом који ће се само погоршати. Без обзира прегледате ли свој аутомобил сами или га одвезете механичару, решите проблем подрхтавања пре него што проузрокује додатне проблеме с вашим аутомобилом.