Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

УВОЗ ЕЛЕКТРИЧНИХ АУТОМОБИЛА: Проблем или ипак не?

21.06.2023. 22:15
Пише:
Србија Данас/ Телеграф
električni automobil
електрични аутомобил / Извор: Профимедиа

Извоз из ЕУ у Велику Британију.

Три највећа светска произвођача аутомобила позвала су британску владу да отвори преговоре о новим правилима која ће наметнути царине од 10 посто на извоз из ЕУ.

ВОЗАЧИ ОВО ОБАВЕЗНО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Вожња у тунелу, шта би требало учинити у случају КВАРА, НЕСРЕЋЕ ИЛИ ПОЖАРА?

ВОЗАЧИ ОВО ОБАВЕЗНО МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ: Вожња у тунелу, шта би требало учинити у случају КВАРА, НЕСРЕЋЕ ИЛИ ПОЖАРА?

ПРИПРЕМИТЕ СЕ ЗА ПАПРЕНЕ ЦЕНЕ: Ако планирате да идете у ХРВАТСКУ на море, очекујте ово

ПРИПРЕМИТЕ СЕ ЗА ПАПРЕНЕ ЦЕНЕ: Ако планирате да идете у ХРВАТСКУ на море, очекујте ово

УШТЕДИТЕ НОВАЦ: Продужите радни век акумулатора

УШТЕДИТЕ НОВАЦ: Продужите радни век акумулатора

Извоз електричних аутомобила из Европске уније у Велику Британију је угрожен ако се трговински споразум о Брегзиту не промени.

Три највећа светска произвођача аутомобила позвала су британску владу да отвори преговоре о новим правилима која ће наметнути царине од 10 посто на извоз у ЕУ ако 45 посто вредности електричног возила није из ЕУ-а или Велике Британије.

Европско удружење произвођача аутомобила (АЦЕА) саопштило је да би тренутна правила значила више од 3 милијарде евра додатних трошкова за индустрију ЕУ-а. Извоз електричних возила чланица АЦЕА-е у Велику Британију процењује се на око 4,3 милијарде евра у 2022. години.

"Очекивали бисмо да ће укупна продаја бити око 25 до 30 милијарди евра до 2026.", рекао је Jonathan О'Риордан, АЦЕА-ин директор међународне трговине.

Царина од 10 посто повећала би трошкове до три милијарде евра који би се пренели на потрошаче, а апсорбовала би их индустрија.

То би значило да ће електрична возила увезена из ЕУ, која многи већ сматрају претерано скупима, следеће године коштати још више. ЕУ је увео правило о пореклу како би подстакао трговину електричним аутомобилима.

Прошлог месеца британски аутомобилски див Stellantis, који је одговоран за 14 марки укључујући Vauxhall и Јееп, упозорио је да ће можда морати да затвори своје пословање у Великој Британији због губитка неколико хиљада радних места.