ВЕЛИКЕ НЕСУГЛАСИЦЕ У ЕУ: Чак осам земаља против Еуро 7 норме
Ројтерс истиче да државе имају довољно заступника да блокира предлог закона у Бриселу.
Представници европске аутоиндустрије су прилично разједињени, а то је најбоље показала ситуација око забране продаје нових аутомобила на фосилна горива и могућност увођења тзв. синтетичких или е-горива. Кад је увођење Еуро 7 норме у питању, утисак је да су нешто сложнији, односно да је њихово противљење још и веће.

ТОП 5 НАЈБОЉИХ ПОЛОВЊАКА ДО 1.500 ЕВРА: Ово су ствари које МОРАТЕ ДА ЗНАТЕ пре куповине

ТОП 5 НАЈБОЉИХ АУТОМОБИЛА ДО 3.000 ЕВРА: Пре куповине половњака, обавезно прочитајте ОВО

ДА ЛИ ЈЕ ОВАЈ КРУЖНИ ТОК НАЈОПАСНИЈИ У БЕОГРАДУ? Стручњаци тврде да је у питању ПРОЈЕКТАНСКА ГРЕШКА
Осетно строже норме би на снагу требало да ступе 1. јула 2025. године, а то би требало да донесе драстично поскупљење аутомобила као последицу уградње чистијих мотора, односно система третирања издувних гасова. Бројни произвођачи су најавили да ће аутомобили толико поскупети да више неће бити конкурентно производити мање градске моделе, наводи Index.hr.
А могућност смањења производње је била звоно на узбуну у владама појединих земаља. Сад је чак осам држава чланица ЕУ потписало заједнички документ противећи се "новим правилима о емисији издувних гасова". И притом међу њима нема Немачке која се тако снажно борила против забране бензинаца и дизелаша. Сада је предводница Француска, а придружиле су јој се Италија, Румунија, Бугарска, Пољска, Мађарска, Словачка и Чешка. Кажу да ће то улагања предвиђена за декарбонизацију преусмерити на друга подручја.
Подсетимо, Карлос Таварес, шеф Stellantisa, у којем је некадашњи ПСА концерн, већ је истакао да ће се увођење Еуро 7 норме негативно одразити на европску аутоиндустрију. Томас Шафер је испред Volkswagena рекао да ће аутомобили толико поскупети да ће модели попут Пола и Фабије бити прескупи и самим тим недоступни традиционалној клијентели.