ВОЗАЧИ ОДАХНУЛИ: Европа признала грешку - Након низа упозорења укинута радикална забрана!
Промена смера резултат је политичког притиска, а посебно писма које је немачки канцелар Фридрих Мерц упутио Урсули фон дер Лајен.
Европска унија годинама је градила и напослетку пре две године усвојила политички и регулаторни оквир према којем би 2035. означавала крај продаје нових аутомобила с моторима с унутрашњим сагоревањем.
Након низа упозорења из индустрије, слабије продаје електричних модела и растућих бојазни око радних места, тај се план почео мењати. У интервјуу за Handelsblatt, повереник за одрживи транспорт и туризам Апостолос Тзитзикостас је за Handelsblatt потврдио је да ће мотори с унутрашњим сагоревањем ипак имати будућност, али уз важан услов. Наиме, смеће да користе само горива с ниским емисијама.
Промена смера резултат је политичког притиска, а посебно писма које је немачки канцелар Фридрих Мерц упутио Урсули фон дер Лајен тражећи флексибилнији приступ. Према изворима из Комисије, његова је порука наишла на изненађујуће позитиван пријем. Тзитзикостас наглашава да ЕУ жели "одржив и друштвено праведан" прелаз на климатски неутралне погоне те да у обзир долазе "сва технолошка решења" која могу смањити емисије.
То укључује синтетичка горива и биогорива попут ХВО100, које смањује емисије и до деведесет посто те се већ користи у појединим BMW и Ауди моделима. Порше ипак у Чилеу производи е-горива комбинујући воду, ЦО₂ и енергију ветра. Управо та решења могла би омогућити да се мотори с унутрашњим сагоревањем одрже и након 2035., барем у технолошки прилагођеном облику.
Истовремено, тржиште се мења властитим темпом. Електрични аутомобили у Европи држе 18,3 посто продаје од почетка године, док су хибриди уверљиво најтраженији с 34,7 посто. Плуг-ин хибриди, с уделом од 9,4 посто, по први су пут престигли дизелаше.
Велика већина европских и америчких произвођача поздравља одустајање од строге забране, но постоје и супротна мишљења. Волво и Полестар, у власништву кинеског Geelyja, отворено заговарају задржавање оригиналног рока.
ЕУ је ревидирани пакет мера требало да представи 10. децембра, али расправа је померена за крај месеца.