ЗА СКРОМНЕ НЕ ОСТАЈЕ НИШТА! Мали аутмобили одлазе у историју?!
Само велика и луксузна возила!
Зарада у сегменту малих аутомобила наставља да се смањује па произвођачи разматрају гашење неких модела.
Тренд пада потражње у "супермини" сегменту је посебно приметан у Европи где је 2017. обухватао осам одсту укупног тржишног удела.
Међутим, произвођачи све теже извлаче профит из продаје малих аутомобила, а највише због све строжих правила о емисији штетних гасова и потражњом за технологијом унутар возила.
Како преносе европски медији, Volkswagen Група и ПСА Група изразили су несигурност у вези са овим сегментом. Директор VW Групе Херберт Диес се пожалио на још оштријом границом загажења од 2020. где мали аутомобили не могу да допринесу смањењу.
Како би испунио норме емисије гасова, VW би могао да повећа цену свог најмањег модела Уп! за око 3.500 евра.
- Нисам сигуран колико би купаца и даље могло да приушти основне моделе - рекао је Диес.
Из ПСА Групе најављују да би могли да престану да прозиводе своје мале аутомобиле попут Peugeota 108 и Цитроена Ц1 заједно са Toyotom која од 2021. више неће правити модел Aygo у заједничком погону у Чешкој.
"Способност произвођача да оствари профит у том сегменту је под притиском због бројне технологије коју морамо да додамо", пожалио се оперативни директор ПСА за Европу Максам Писат.
У сваком случају, сегмент малих аутомобила би лако могао да остане без свог главног адута - приступачности.
Верује се да би електрификација могла да препороди ову класу, али су из VW већ поручили да се ни то не исплати.