Министар просвете Младен Шарчевић током четворогодишњег мандата срео се с многобројим изазовима. Дао је изјаву дан пред полазак ђака у школу, у околностима које су све само не уобичајене.
Министар, ипак, тврди да школе спремно дочекују нову школску годину.
Да ли сте спремни и какав је сценарио уколико дође до већег броја заражених ученика у једној школи и да ли ће у том случају школа бити затворена?
- О томе одлучују епидемиолози. Кризни штаб ће на недељном нивоу разматрати ситуацију и у договору с Министарством просвете доносити мере и то не само за школе, већ и за ученичке домове, факултете, високе струковне школе и вртиће. Уколико видимо да је негде букнула зараза, мораћемо превентивно да делујемо и пребацујемо наставу на даљину. Зато је велики део градива већ снимљен и радимо паралелно.
Епидемиолози су апеловали да деца која су била у иностранству крену десет дана касније у школу, а ви сте као министар оставили родитељима да сами одлуче.
- Препорука стручњака није дата као мера, већ као апел. Можда кризни штаб сутра другачије одлучи и то остављамо струци. Сматрам да је најбоље да се уради брзи тест и тада сте сигурни да ли дете може у школу или не. Ови тестови су брзи и јефтини, тако је рађено са студентима, па не видим зашто то не би радили и ученици. Значи, оставити родитељима могућност да ураде тест и буду безбедни и они и њихово дете.
Нећемо да школујемо за бели свет
Какве успомене вас везују за школску клупу?
- Ја сам у школској клупи откад знам за себе, од шесте године. Био сам ученик, професор, директор, менаџер и министар. Доста посла је урађено, ко зна да гледа, али тек предстоји велики посао. Стратегија образовања мора да се заснива на реалним циљевима и плановима. Није довољно да ишколујете неког и да он побегне у бели свет, већ да водеће компаније дођу у Србију, која може да понуди образоване и квалитетне људе.
Колико вам је искуство које сте стекли радећи у школи помогло када сте постали министар?
- Овај министарски посао не може да се ради без великог искуства у школству. Министар мора да познаје образовни систем, да зна где су слабости и у ком правцу треба да води причу, а потом имате и онај тежи део приче, како то извести. Ми смо за ове четири године донели 35 закона. То је један мукотрпан посао, али имам огромно искуство и добро сам упознао цео систем образовања.
Колико често сте у контакту са председником Александром Вучићем?
- Видели смо се прошле недеље и разговарали смо о јединственом информационом систему у просвети. Премијерка Ана Брнабић и ја упознали смо председника о томе докле смо стигли с овим изузетно важним пројектом који је недостајао српском образовању. Захваљујући овом пројекту, у базама имамо све - колико има ђака, колико предшколаца, студената, где се запошљавају и за коју плату раде после завршеног факултета.
Спремачице: Посао се дуплирао
У школама широм Србије јуче су обављали последње припреме за долазак ђака. Корона је условила нова правила која највише пажње полажу на чистоћу, дезинфекцију и поштовање заштитних мера.
Током пауза између часова брисаће се клупе дезинфекционим средствима, а посебна пажња посвећена је хигијени ученичких тоалета.
- Имамо довољно средстава за хигијену, радићемо с маскама и рукавицама, а биће много више посла него раније - рекла нам је Сузана Ивић, која осам година ради као спремачица у Основној школи "Душко Радовић" на Новом Београду.
Њена старија колегиница Марка Вујић у школи ради већ две деценије и, како истиче, једини проблем јесте мањак особља.
- Посао се дуплирао, а нас је ионако мало. Посла се не плашим, али се надам да ће и учитељице у учионицама утицати на ђаке да поведу рачуна о хигијени. Хронични сам болесник, па ми није свеједно да радим у време короне у великом колективу, међутим, придржавамо се свих прописаних мера, па се надам да ће све бити добро - рекла је спремачица.
Да ли ћете остати министар и шта ћете радити уколико више не будете на овој функцији?
- Ја сам и пре овога знао шта ћу да радим, имам своје фирме и на министарску позицију сам дошао као неко ко је остварен и ко има свој бизнис у образовању. Још имам доста идеја шта бих могао да радим у свом приватном послу. А то какав сам био министар и да ли ћу остати на тој позицији, не одлучујем ја.
Шта вам је било најтеже, а шта најлепше током претходне четири године?
- Најлепше не могу да сведем на једну тачку, али сам се најлепше осећао када смо увели информатику као обавезан предмет у петом разреду. То је овде било готово немогуће. Требало је победити разна мишљења, сви су причали како нема довољно рачунара, нема мреже, обучених професора. Лоша ситуација је била усвајање Закона о дуалном образовању у Скупштини јер је део опозиционе јавности био инструиран да каже да је то нешто најгоре, говорили су да је то малтретирање деце, што је било тешко и слушати. Ево, после три године примене имамо 11.000 деце која похађају дуално образовање и после овог великог успеха сви су заћутали.
ОД СУТРА НОВИ ПРЕДМЕТ ЗА ЂАКЕ ПРВАКЕ! Користиће им у свакодневном животу, а посебно ЗА ОВО!
ОД СУТРА НОВИ ПРЕДМЕТ ЗА ЂАКЕ ПРВАКЕ! Користиће им у свакодневном животу, а посебно ЗА ОВО!
ДА ЛИ СЕ ЗАТВАРА ШКОЛА У КОЈОЈ СЕ ПОЈАВИ КОРОНА? Министар Шарчевић разјаснио све дилеме
ДА ЛИ СЕ ЗАТВАРА ШКОЛА У КОЈОЈ СЕ ПОЈАВИ КОРОНА? Министар Шарчевић разјаснио све дилеме
Радојичић: РИЗИК ОД ЗАРАЖАВАЊА У ШКОЛАМА МИНИМАЛАН, праћење деце и пажња морају бити десет пута већи
Радојичић: РИЗИК ОД ЗАРАЖАВАЊА У ШКОЛАМА МИНИМАЛАН, праћење деце и пажња морају бити десет пута већи
НАЈНЕОБИЧНИЈА ШКОЛСКА ГОДИНА У ПОСЛЕДЊИХ ПОЛА ВЕКА: Ова три разреда у школу не полазе првог септембра
НАЈНЕОБИЧНИЈА ШКОЛСКА ГОДИНА У ПОСЛЕДЊИХ ПОЛА ВЕКА: Ова три разреда у школу не полазе првог септембра
НИКАД СКУПЉИ ПОЛАЗАК У ШКОЛУ! Ове године за ђака првака родитељима треба минимум 21.000 динара
НИКАД СКУПЉИ ПОЛАЗАК У ШКОЛУ! Ове године за ђака првака родитељима треба минимум 21.000 динара