Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Принцип којег се придржавао: Стив Џобс објаснио зашто ће ваши најквалитетнији радници вероватно ДАТИ ОТКАЗ

25.07.2018. 15:38
Пише:
Србија Danas/businessinsider.de / М.А
Stiv Džobs
Стив Џобс / Извор: Профимедиа

Будућим генерацијама остају његове речи

Прошло је већ више пд шест година од смрти Ситва Џобса, једног од оснивача и дугогодишњег директора компаније "Епл", чија је вредност на берзи прошле године достигла 800 милијарди долара.

Поред вредне компаније, будућим генерацијама остају и његове речи, укључујући и принцип кога се лично придржавао.

- Нема смисла запошљавати паметне људе и говорити им шта треба да раде. Ми запошљавамо интелигентне људе да би нам говорили шта треба да радимо - рекао је Џобс.

Другим, речима, руководилац не мора да буде најпаметнија особа у компанији, већ треба да убира плодове знања својих запослених.

Stiv Džobs
Стив Џобс / Извор: Профимедиа

"Радник знања"

Појам "радник знања" настао је још 1959. године. Његов творац је стручњак за менаџмент, Американац аустријског порекла Петер Друкер. Под "радницима знања" (knowledge workers) подразумевао је људе који зарађују на сопственом знању, а не бавећи се физичким радом. Типичне делатности "радника знања" јесу планирање, организовање, анализирање, тестирање, програмирање, истраживање, маркетинг и ширење садржаја.

Јако руководство јесте неопходно, али шеф не мора бити најпаметнија особа у компанији.

У складу с тим, "Бизнис инсајдер" дефинише три основна правила руковођења:

  1. Зависно од њиховог знања, укључите раднике у доношење одлука, при чему ћете им омогућити да такве одлуке делимично самостално доносе.
  2. Да бисте створили што јачи тим, подстичите сарадњу међу запосленима.
  3. Препорука руководиоцима је да више слушају, а мање говоре. Уколико поштују рад сваког појединца, то ће се позитивно одразити на морал и допринети успешности предузећа.