Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Бабић за Србију Данас: Кинеске, руске и америчке компаније ће се такмичити у изградњи Србије

26.10.2018. 14:35
Пише:
Србија Данас
Zoran Babić
Зоран Бабић / Извор: Србија Данас / Јелена Обрадовић

Јужни и источни крак Коридора 10 "најзахтевнији и најтежи део градилишта"

Гост на штанду Србије Данас на Сајму медија био је и Зоран Бабић директор Коридора Србије са којим смо разговарали о Коридорима 10 и 11, као и Моравском коридору који треба да крене са изградњом.

- Када је реч о северном краку Коридора 10 код Суботице ми ћемо "y крак" (траса од Келебије до петље Суботица Југ) завршити ове године између 20. новембра и 1. децембра. Наредне године ће нам остати још 12 км. То ће бити најлакших 12 км и коначно ће "y крак" бити завршен. Важно је нагласити да "y крак" радимо из буџета Републике Србије - рекао је Бабић и додаје да су најзахтевнија и најтежа градилишта на јужном и источном краку Коридора 10.

Наставља се изградња Турског тока према Бугарској, Србија спремна да се прикључи

- Грађани који пролазе кроз овај део Србије могу да се увере да је то најзахтевније градилиште у овом делу Европе. Свакодневно је ангажовано на стотине камиона, машина, на стотине људи. Ми смо у овом тренутку, што се тиче јужног крака Коридора 10, на преко 97 посто његове завршености. Међутим, имамо изазов са којим смо се суочили након обрушавања потпорног дела зида. Свакодневно се боримо са природом, терен је тежак. На једном уском делу пролазе и Јужна Морава и регионални пут, пруга и ауто-пут у пуном профилу. Ипак, налазимо се у самој завршници Коридора 10, мислим да ћемо све завршити до краја ове календарске године - објашњава Бабић.

На питање колико је обрушавање зида продужило рад на Коридору 10 Бабић истиче да:

- Обрушавање зида натерало нас је да на тој деоници радимо 24 часа. И то можете видети свакодневно. Ради се даноноћно. Надам се да нас природа неће опет непријатно изненадити и да ћемо свим људима са поносом дати на коришћење Коридор 10 - уверен је Бабић.

Са нашим саговорником разговарали смо и о Коридору 11, тачније деоницама Уб-Лајковац и деоници Лајковац-Љиг.

Србија ће заштити своје брендове у ЕУ: Лесковачки ајвар и футошки купус на европском тржишту

- Кинеска компанија гради ове деонице и она то ради одлично, са деоницом 4 (Лајковац-Љиг) имали смо највећи проблем јер смо морали да детектујмео сва оштећења која су настала на путу. Најлакше је видети оштећења на површини пута, али шта је са оштећењима испод пута која се не види. На деоници Уб-Лајковац асфалт је пукао и узроке треба тражити у томе шта је испод пута. Партнери из Кине раде деонице 3 и 5 на Коридору 11 - каже Бабић.

Бабић је изјавио да се од 13 деоница које се отварају на Коридору 11, тренутно ради на 11 деоница, док се две деонице затварају. Директор Коридора Србије каже да је и овде уведено двадесет четворочасовно радно време и да се ради у неколико смена.

Koridor 10
Коридор 10 / Извор: Танјуг/​Сава Радовановић

- За све време коришћења ауто-пута Љиг Прељина била је само једна саобраћајна несрећа, а узрок несреће није био лош пут већ непажња возача. Ако поредимо претходни период када нисмо имали ауто-пут, ту је било на десетине несрећа месечно. Приоритет у изградњи путева јесте безбедност јер је људски живот најважнији - закључује Бабић.

"Имао сам милијарде, сад сам остао са 10.000 евра": Тодорић о "Агрокору", заверама, "Фрикому" и Ђинђићу

На питање које путеве држава Србије планира да гради у наредном периоду директор Коридора Србије рекао је да је Моравски коридор у плану за будући период.

- Један од првих путева који ћемо започети ускоро јесте Моравски коридор, дужине 109,9 км. Овај прелеп ауто-пут ићи ће уз само корито Западне Мораве. То је један од првих Коридора са којим ћемо кренути са радом – каже Бабић и додаје да се најдаље у преговорима о томе ко ће градити овај део отишло са америчком компанијом Бехтел, и турском компанијом Енка.

Koridor 10
Коридор 10 / Извор: Танјуг/​Сава Радовановић

СКОК од 4,1 одсто: Просечна српска плата у августу 49.773 динара

На констатацију да ћемо сада имати Кинезе и Американце који се такмиче око тога ко ће градити боље путеве у Србији Бабић каже:

- То смо и желели, да у Србији дођу компаније са различитих страна света како би градили, а ми на тај начин развијали нашу државу – закључује он истакавчи да су у изградњу железница укључене руске компаније.

Пратите нас на нашем Инстаграм налогу