Да ли ћемо остати без Фејсбука и Инстаграма каквог знамо? МЕТА повлачи кључан потез у Европи због нових ЕУ закона
Америчка технолошка компанија Мета је данас објавила да од октобра престаје са продајом и приказивањем политичке рекламе у Европској унији, наводећи да нова регулатива ЕУ о политичком оглашавању уноси "неодрживу сложеност и правну неизвесност" у целокупни систем.
Закон о транспарентности и циљању политичког оглашавања (TTPA), који је Европска комисија усвојила 2024. године, обавезује оглашиваче да јасно означе политичке огласе, наведу спонзора, на које изборе или референдуме се односе, колико су коштали и које су механизме циљаног оглашавања користили.
Такође, закон налаже да се лични подаци могу користити за политичко оглашавање само уз изричит пристанак корисника, док је коришћење осетљивих података, попут етничког порекла или политичких ставова, у потпуности забрањено за потребе профилисања.
Мета је оценила да би поштовање свих обавеза захтевало измене у системима које би довеле до рекламе која "не функционише ни за оглашиваче ни за кориснике", преноси Тех кранч.
Компанија је навела да је детаљно консултовала институције Европске уније, али да је одлука о повлачењу политичких огласа била неизбежна.
Поново сведочимо ситуацији када регулативе уклањају популарне производе са тржишта, чиме се смањује избор и конкуренција, наводи Мета.
Гугл је раније такође навео да ће повући политичку рекламу из Европске уније, из сличних разлога као и конкурентска Мета.
Ова одлука долази усред низа сукоба великих технолошких компанија с европским регулаторима, укључујући имплементацију Акта о вештачкој интелигенцији, строжих правила конкуренције и ограничења у праћењу огласа.
Извор: Танјуг