Како да проверите и промените своје податке у Централном регистру становништва
Централни регистар становништва представља кључну евиденцију у којој су уписани основни подаци о грађанима Републике Србије – име, презиме, датум рођења, ЈМБГ, адреса пребивалишта и други лични подаци.
Тачност ових података је од велике важности јер се користе у свим државним и административним поступцима.
У наставку доносимо водич како грађани могу проверити своје податке и поступити уколико уоче грешке или неусклађености.
1. Како да проверите своје податке
Путем портала еУправа
Пријавите се на портал еУправа користећи неки од доступних начина:
- квалификовани електронски сертификат,
- мобилна апликација ЦонсентИД,
- еИД (електронска лична карта).
- У претрази услуга унесите „Провера личних података“ или „Централни регистар становништва“.
- Одаберите услугу „Преглед личних података из Централног регистра становништва“.
- Систем ће приказати све доступне податке које држава има о вама: име, презиме, датум рођења, ЈМБГ, пол, пребивалиште, матичне евиденције.
Детаљно проверите све информације и упоредите са личним документима.
2. Како да затражите исправку података
Уколико уочите да неки од података није тачан или је застарео, имате право да поднесете захтев за исправку.
Опције за подношење захтева:
Путем портала еУправа (уколико је доступна услуга у вашој општини или граду):
- Пријавите се на еУправу.
- Потражите услугу „Захтев за исправку личних података“ или „Исправка података у Централном регистру становништва“.
- Попуните електронски образац са исправним подацима и образложењем.
- Приложите потребну документацију у електронском облику (нпр. копију личне карте, извод из матичне књиге рођених или други доказ о исправности података).
- Поднесите захтев и сачекајте одговор надлежног органа.
Лично у Матичној служби или општинској управи:
Уколико електронска услуга није доступна, потребно је да посетите надлежну матичну службу или општинску управу где се подаци воде. Понесите личну карту и документа која доказују исправне податке.
Путем поште:
Могуће је послати захтев и потребну документацију препорученом поштом на адресу надлежне матичне службе или општинске управе.
3. Рокови и поступак
Након подношења захтева, надлежни орган има законски рок да изврши проверу и унесе исправке у Централни регистар становништва.
О току поступка бићете обавештени путем портала еУправа, мејла или позивом.
4. Зашто је важно да подаци буду тачни?
- Тачни лични подаци су услов за издавање свих личних докумената (лична карта, пасош, возачка дозвола).
- Подаци се користе у здравственом систему, пореској управи, социјалним службама и другим државним органима.
- Исправни подаци омогућавају да грађани не губе време на додатне административне процедуре и непријатности.
Додатни савет
Редовно проверавајте податке, нарочито након пресељења, венчања или других важних животних догађаја који могу утицати на евиденцију.
За помоћ при провери или исправци података, можете се обратити и контакт центру еУправе или локалној матичној служби.
Провера и исправка личних података у Централном регистру становништва постала је доступна и једноставна захваљујући дигитализацији и порталу еУправа. Искористите ову могућност да осигурате тачност и ажурност својих података и избегнете проблеме у будућности.