Кол центар за пријаву незаконитости се УСИЈАО: Грађани се највише жале на цене намирница и претње отказом
Контакт центар је званично јуче почео са радом.
На новоотворени број телефона за пријављивање незаконитости током епидемије корона вируса, грађани се највише жале на повећане цене намирница, маски и рукавица, али и на претње отказом, неисплаћене зараде и рад појединих кафића, ресторана, па чак и једног тржног центра у провинцији.
Према речима Јовице Дамњановића, представника овог контакт центра, оператери су јуче, првог радног дана, имали између 160 и 170 пријава, а данас до 12 часова око 80.

Возачи, важна вест! Током ванредног стања РЕГИСТРАЦИЈА ВОЗИЛА је обавезна, а ево шта треба да урадите

Приходи од домаћег туризма биће ове године готово преполовљени због пандемије короне

ЈОШ ЈЕДНА ОПЦИЈА ЗА ОПСТАНАК ПРИВРЕДЕ Немачка разматра НАЦИОНАЛИЗАЦИЈУ компанија за време епидемије
- Контакт центар је званично јуче почео са радом. Функција овог центра је да грађани и привредници могу да пријаве све неправилности које уоче у време корона вируса, везане за рад на црно, сиву економију и рад привредних друштава или предузетника - објаснио је за Дамњановић.
Каже да је контакт центар искључиво за проблеме које су у надлежности републичких инспекција, а, додаје, било је и оних грађана који су се жалили на проблеме који су на нивоу локалних самоуправа или аутономне покрајине.
Ипак, и у тим ситуацијама оператери информишу грађане о томе коме да се обрате и које телефоне и адресе да контактирају.
Између осталог, грађани се жале на претње отказима, неисплаћивање плата, на подизање цена основних животних намирница, заштитних средстава, а било је и проблема везаних за рад појединих кафића, ресторана, тржних центара.
Дамњановић каже да оператери контакт центара примају позиве сваког радног дана од 9 до 16 часова, на број 011/6350-322, а после 16 часова и викендом - грађани и привредници могу своје пријаве да остављају попуњавањем формулара на сајту www.inspektor.gov.rs или говорном поруком.
Пријаве се остављају анонимно, а грађани који буду жели да знају шта се десило са пријавом коју су поднели, могу да оставе свој контакт и биће обавештени у року од 72 сата о томе коме је њихов предмет прослеђен.
У контакт центру запослено је укупно седморо људи, од тога три аналитичара и четири кол-оператера, међу којима је Милош Јовановић који каже да је од јуче унео око 90 предмета грађана и примио још толико позива који нису у надлежности републичке инспекције.
- Највише се жале на подизање цена, али и на несташицу неких производа која није у нашој надлежности. Пријављују да се не поштују мере за превенцију ширења вируса, на пример, у појединим радњама се прима превише потрошача, радници не носе маске и рукавице - истакао је Јовановић.
Основни подаци, наводи он, које би грађани требало да доставе јесу које су то фирме, у ком месту се налазе, који је прекршај направљен, а након тога се ти подаци шаљу одређеној инспекцији која излази на терен и проверава.
- У Београду су прекршаји углавном да је, на пример, цена лимуна скочила за 20 динара, док у мањим срединама то могу да буду већи проблеми, као што је тржни центар који је радио у неком селу, или радници који долазе у контакт са зараженим људима, а морају да долазе на посао - испричао је Јовановић.
Контакт центар покренула је Влада Србије, у сарадњи са Министарством државне управе и локалне самоуправе, Јединицом за подршку Координационој комисији за инспекцијски надзор, Канцеларијом за ИТ и еУправу и НАЛЕД-ом, а уз подршку Европске банке за обнову и развој, која у оквиру двогодишњег пројекта подржава реформу инспекција у Србији.

У само једној недељи 3,3 милиона Американаца добило отказ

Ово су три основне мере које Влада припрема за помоћ привреди због ванредне ситуације

Чадеж: Апел ЕУ да компанијама Западног Балкана омогући кретање "зеленим тракама"

ГРАЂАНИ, ОПРЕЗ! Кружи СМС превара, добро обратите пажњу од кога вам стижу поруке и не шаљите ЛИЧНЕ ПОДАТКЕ!

ГОРЕ НЕГО ТОКОМ ВЕЛИКЕ ДЕПРЕСИЈЕ: Рекордна незапосленост у Америци, само прошле недеље ВИШЕ ОД 3 МИЛИОНА људи отпуштено!