Немојте игнорисати ово писмо из банке: У њему је ваших 60 до 195 евра
У писму ће, између осталог, бити затражено да клијент наведе евентуално други број рачуна на који жели да му новац буде уплаћен.
Банке почеле да враћају новац клијентима. У наредним недељама, клијенти Sparkasse KölnBonn добиће новчану надокнаду у износу од 60 или чак 195 евра, саопштио је Савезни савез потрошачких центара (Verbraucherzentrale Бундесвербанд – взбв).
Ради се о корисницима који су се придружили колективној тужби због превисоких накнада за одржавање текућих рачуна.
- Постигли смо нагодбу са Sparkasse KölnBonn и тиме знатно поједноставили и скратили поступак", изјавио је Себастијан Рајлинг из взбв-а.
Захваљујући тој нагодби, 700 клијената ове банке добиће фиксне износе новца – у зависности од конкретног случаја, или 60 или 195 евра.
Како да добијете свој новац?
Банка ће све погођене клијенте писмено обавестити о нагодби и повраћају средстава. У писму ће, између осталог, бити затражено да клијент наведе евентуално други број рачуна на који жели да му новац буде уплаћен.
Сви који прихвате нагодбу и попуњени формулар пошаљу банци, добиће свој новац директно на рачун. Они који не желе нагодбу могу и даље самостално да туже банку, али на сопствени ризик.
Вишегодишњи правни спор
Ова нагодба резултат је правне борбе која траје још од 2021. године, када је Савезни суд правде (BGH) пресудио да банке не смеју једнострано да повећавају накнаде. Иако је пресуда тада донета, Sparkasse KölnBonn је одбила да врати већ наплаћене накнаде, што је навело взбв да исте године покрене колективну тужбу.
Слична пресуда донета је и у јуну ове године, када је Берлинер Sparkasse проглашена одговорном за једнострано повећање накнада. Суд је поништио њихову одлуку, а клијенти су стекли право на повраћај средстава – ретроактивно, све до последњег квартала 2017. године.