Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Спремите ДЕБЕО НОВЧАНИК: Ако желите да вам у називу фирме стоји реч СРБИЈА, ево колико морате да платите

18.04.2018. 14:58
Пише:
Србија Данас/Телеграф
posao
посао / Извор: Профимедиа/илустрација

Такса за истицање речи Србија у називу компаније трећи је највиши намет у нашој земљи

Привредници који желе да им у имену хотела, месаре или фризерског салона стоји име наше државе, морају за то да траже дозволу Владе и озбиљно одреше кесу.

Такса за истицање речи Србија у називу компаније трећи је највиши намет у нашој земљи и износи невероватних 504.770 динара, више од 4.000 евра. Ова такса уведена је пре десетак година и од тада њен износ константно расте.

Али, дати новац није довољно! Они који желе да се ките именом државе за то треба преко Министарства привреде да траже дозволу за коју сагласност даје Народна скупштина, а коју, приликом регистрације, на увид тражи Агенција за привредне регистре. Вероватно је то разлог што је од 300.000 регистрованих фирми, ову могућност искористило само стотинак.

posao
посао / Извор: Профимедиа

Из регистра АПР се види да је међу онима који у имену компаније имају назив наше државе највише оних чији су оснивачи стране компаније или банке које послују свуда у свету. Ту су и велика јавна предузећа, као што су "Србијаводе", "Србијашуме", "Пошта Србије", "Електропривреда Србије", "Телеком Србија"...

Од десетак предузећа и једне задруге које су некада имали назив "Србијанка", данас је активна само једна, она из Пожаревца. Драгољуб Рајић из Мреже за пословну подршку сматра да је ова такса превисока за економску снагу наших фирми.

- У Европској унији сличан намет има само десет држава, али је знатно нижи него код нас. Источноевропске земље, на пример, стимулишу власнике фирми да у називу фирме користе име земље, јер на тај начин повећавају и видљивост саме државе на интернету - каже Рајић.