Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

СРПСКО ЧУДО! Све о прузи којом ће возови јурити 200 км на сат, а до Новог Сада ће се стизати за 25 минута!

23.04.2020. 13:50
Пише:
Србија Данас/Телеграф
Aleksandar Vučić
Александар Вучић / Извор: Танјуг/Зоран Жестић

За годину и пет месеци, односно у октобру наредне године, од Београда до Новог Сада како је најављено, возићемо се брзом пругом која се гради,  а стизаћемо за 25 минута возовима који ће ићи готово 200 километара на сат.

То је, како се пореди ових дана, као да попијете једну кафу, или обавите један телефонски разговор.  На тој деоници, која ће нас и до Беча водити за четири сата, налази се и тунел Чортановци које важи за једно од највећих инфраструктурних градилишта у Европи.

Изградња пруге Београд - Будимпешта уједно је и највећи и највреднији пројекат у Југоисточној Европи укупне вредности око четири милијарде евра, од чега око две милијарде евра на територији Србије. То један од првих пројеката у оквиру глобалне иницијативе "Појас и пут".

Око 20.000 људи се ВРАТИЛО НА ПОСАО са принудних одмора

Око 20.000 људи се ВРАТИЛО НА ПОСАО са принудних одмора

Објављен тачан датум: Познато када сви запослени добијају на рачун 30.000 ДИНАРА од државе

Објављен тачан датум: Познато када сви запослени добијају на рачун 30.000 ДИНАРА од државе

Вучић: Од 4. маја почиње све да ради - Припремите се, да почнемо да радимо

Вучић: Од 4. маја почиње све да ради - Припремите се, да почнемо да радимо

Деоница Стара Пазова - Нови Сад (40,4 км)

Модернизација и изградња двоколосечне отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад (40,4 километра), укључујући и изградњу тунела и вијадукта "Чортановци", део су пројекта изградње пруге за велике брзине до 200 км/сат између Београда и Будимпеште.

Радове изводи руска компанија "РЖД Интернешенел", а укупна вредност овог пројекта је 585,5 милиона долара. Од тога, вредност уговорених радова на отвореној прузи износи 247,9 милиона долара, а на тунелу и вијадукту Чортановци 337,6 милиона долара. Финансирање је обезбеђено из руског кредита за модернизацију српских железница.

Поред руске компаније, на овом пројекту ангажовано је и око 170 домаћих фирми, као подизвођачи и испоручиоци опреме и репроматеријала на пројекту.

radnici, pruga, Čortanovci
радници, пруга, Чортановци / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Тренутно је на градилишту нешто мање од 900 радника руске компаније „РЖД Интернешенел“, уз ангажовање 372 јединице механизације. Од тог броја, око 350 радника ангажовано је на изградњи отворене пруге, док остали раде на изградњи тунела и вијадукта у Чортановцима. Рок завршетка свих радова је према уговору крај 2021. године, а током недавне посете договорено је скраћење рока завршетка до октобра 2021. године.

Отворена пруга Стара Пазова-Нови Сад (36,2 км)

Радови на реконструкцији и модернизацији отворене пруге Стара Пазова – Нови Сад почели су 16. марта 2018. године. До сада је завршено нешто више од 50 одсто укупно уговорених радова, а већ је изграђено око 31,5 километара колосека (укључујући и станичне колосеке), за велике брзине између Старе Пазове и Новог Сада.

Поред осталог, тренутно су у току радови на монтажи нових и демонтажи старих шинских поља, изградњи вијадукта и pothodnika у Бешкој, пропуста, мостова и pothodnika између Бешке и Петроварадина, затим израда насипа између Инђије и Новог Сада и заштитног зида од буке између Инђије и Бешке, као и градња друмско-пешачког надвожњака недалеко од Инђије.

Пројектом је предвиђено да се станице Инђија, Сремски Карловци и Петроварадин задржавају на постојећим локацијама и оне ће бити реконструисане. Нова станица Бешка пројектована је на новој локацији.

Aleksandar Vučić
Александар Вучић / Извор: Танјуг/Зоран Жестић

Вијадукт у Бешкој, чија је изградња у току, један је од три вијадукта који се граде на отвореној прузи између Старе Пазове и Новог Сада и свакако најзахтевнији од њих. И друмско-пешачки надвожњак који се гради на око три километра од Инђије један је од битнијих објеката на деоници брзе пруге Стара Пазова – Нови Сад.

Надвожњак ће носити четири стуба висине тринаест метара, са 18 распонских носача, чија је монтажа ових дана у току. Сва укрштања пруге са друмским саобраћајницама биће денивелисана, а укупно их има 10. Пруга ће бити електрифицирана и опремљена савременим сигнално-сигурносним и телекомуникационим уређајима (ЕТЦС ниво 2).

Тунел и вијадукт Чортановци (4,2 км)

Радови на изградњи вијадукта и тунела Чортановци започели су 11. августа 2017. године. На изградњи тунела и вијадукта Чортановци до сада је завршено близу 90 одсто од укупно уговорених радова.

Изградња тунела обухвата две тунелске цеви, свака са по једним колосеком, укупне дужине око 2,2 километра. Десна тунелска цев пробијена је 3. априла 2020. и њена дужина је 1.086,5 метара. Радови у тунелу истовремено се изводе са обе стране тунела, што значи да се одвијају из четири правца истовремено, на свакој тунелској цеви из два правца.

Вијадукт, који је лоциран непосредно уз десну обалу Дунава дужине је око три километра и носиће га 103 стуба, од којих је највиши 28 метара. До сада су завршени радови на изградњи сва 103 носећа стуба и тренутно се изводе радови на изградњи главних распонских носача конструкције вијадукта, од 118 носача завршено је 90 носача.

Деоница Београд Центар- Стара Пазова (34,5 км)

Вредност уговора је 350,1 милион долара, а финансирање је обезбеђено из кредита кинеске Ексим банке. Извођач радова је кинески конзорцијум "Чајна рејлвеј интернешенел" и "Чајна комјуникејшенс констракшен компани". Тренутно су у току радови на реконструкцији и модернизацији левог колосека пруге Београд центар – Стара Пазова.

Пројектом су предвиђени радови на колосецима у станицама и на отвореној прузи. Два постојећа колосека између Београд центра и Батајнице биће реконструисана, а између Батајнице и Старе Пазове изграђена додатна два нова колосека.

Aleksandar Vučić
Александар Вучић / Извор: Фото: Инстаграм/ПринтСцреен/будуцностсрбијеав

Предвиђена је изградња три надвожњака (Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова) и једног подвожњака (Земун поље). Поред тога, биће уређене железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова и изграђена нова станична зград Земун на новој локацији, стајалиште Тошин бунар биће измештено на нову локацију, а изграђена и два нова стајалишта Алтина и Камендин. У станицама Нови Београд, Земун, Земун поље, Батајница, Нова Пазова и Стара Пазова биће реконструисани колосечни капацитети.

Сва укрштања пруге са друмом биће денивелисана, а сви путни и пешачки прелази у нивоу укинути. Пројекат модернизације подразумева примену европских стандарда интероперабилности.

И у условима ванредног стања због заразне болести COVID-19 радови се свакодневно изводе на овој деоници, па је на градилишту око 600 радника и око 200 јединица механизације. За ову нашу најбржу пругу, каже се да је најсавременија пруга у нашој држави и региону, по свим европским стандардима, и додатно, она нема никаквих додирних тачака са путном инфраструктуром.

БОНУС ВИДЕО: "ОКРЕЧИМ СОБУ И ЧЕКАМ ТУРИСТЕ" Шта су све предности, а шта мане СЕОСКОГ ТУРИЗМА У СРБИЈИ? (ВИДЕО)

ВУЧИЋ О ПАКЕТУ ММФ: Поносан сам што је Србија изузета, то је зајам а не помоћ!

ВУЧИЋ О ПАКЕТУ ММФ: Поносан сам што је Србија изузета, то је зајам а не помоћ!

Овај зачин успева у Србији, а зарада од његове производње је велика

Овај зачин успева у Србији, а зарада од његове производње је велика

УПЛАТИЛИ СТЕ ЛЕТОВАЊЕ, АЛИ ИПАК СТЕ ОДУСТАЛИ ОД ОДЛАСКА ЗБОГ ЕПИДЕМИЈЕ: Само у овим ситуацијама имате право на повраћај новца

УПЛАТИЛИ СТЕ ЛЕТОВАЊЕ, АЛИ ИПАК СТЕ ОДУСТАЛИ ОД ОДЛАСКА ЗБОГ ЕПИДЕМИЈЕ: Само у овим ситуацијама имате право на повраћај новца

ПРИВРЕДА КРЕЋЕ У ОФАНЗИВУ: Одобрени први кредити за ПОБОЉШАЊЕ ЛИКВИДНОСТИ

ПРИВРЕДА КРЕЋЕ У ОФАНЗИВУ: Одобрени први кредити за ПОБОЉШАЊЕ ЛИКВИДНОСТИ

СРБИЈА НЕЋЕ ЗАВИСИТИ ОД ДРУГИХ: Фабрика у Руми ће производити сву медицинску опрему

СРБИЈА НЕЋЕ ЗАВИСИТИ ОД ДРУГИХ: Фабрика у Руми ће производити сву медицинску опрему

 

}