СТИГЛА ПРЕПОРУКА БАНАКА ИЗ СРБИЈЕ: Користите е - банкарство, што мање људи и контаката у експозитурама
Удружење банака Србије (УБС) препоручило је данас грађанима да током трајања актуелне ситуације корона вируса, више користе електронско банкарство и да у експозитуре банака долазе само уколико је неопходно.
Банке у Србији прилагодиле су свој рад актуелној ситуацији у нашој земљи и предузеле бројне мере како би заштитиле здравље клијената и својих запослених, саопштило је данас Удружење банака Србије.
ВЛАДА СРБИЈЕ ОГРАНИЧИЛА ЦЕНЕ: Ових 36 основних животних намирница НЕ СМЕ ДА ПОСКУПИ!
Медицинским сестрама плата иде на 450 евра: Држава одобрила повишицу за све ЗДРАВСТВЕНЕ РАДНИКЕ због корона вируса
Вучић: Тражићемо од банака одлагање наплате кредита на 90 дана
Санитарни и хигијенски стандарди у филијалама подигнути су на највиши ниво, а појединачна упутства разликују се у детаљима од банке до банке, каже се у саопштењу.
За ове мере, кажу у УБС, банке су припремљене од раније и у складу са законским обавезама и интерним процедурама имају адекватне планове за поступање у оваквим ситуацијама.
- Оно што је најважније за грађане јесте препору када у експозитуре долазе само уколико је неопходно, поштујући притом прописане обрасце понашања, те да интензивније користе дигиталне канале. На располагању су им опције мобилног и електронског банкарства 24/7, као и call центри и интернет странице банака за информисање - наводи се у саопштењу.
У складу са наводима Светске здравствене организације грађанима се саветује да што више користе безготовинске видове плаћања, како би избегли додир са готовим новцем.
- У ситуацији у каквој је данас Србија, као и читав свет, за грађане је важно да имају на располагању поуздане и безбедне банкарске услуге. Као неко ко је у свакодневном контакту са свим финансијским установама, могу да кажем да је банкарски сектор у Србији у потпуности спреман да ту услугу пружи - каже генерални секретар УБС Владимир Васић.
Што се тиче заштите запослених у банкама, и ту су предузете опсежне мере, каже се у саопштењу.
- Најчешће је у питању укидање састанака лицем у лице и прелазак на дигиталну комуникацију, ограничење службених путовања, подизање хигијенских стандарда. Банке појединачно разматрају опцију рада од куће, али тако да то никако не утиче на услугу пружену клијентима.