Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

Младима је нешто МНОГО ВАЖНИЈЕ од цене! Без размишљања ОВАКВЕ КОМПАНИЈЕ одмах стављају на ЦРНУ ЛИСТУ

26.02.2019. 13:58
Пише:
а.е.
Beograd
Београд / Извор: Србија Данас / Саша Џамбић

Млади потрошачи у развијеним земљама масовно окрећу леђа друштвено неодговорним компанијама!

Недавна истраживања на Западу су показала да је чак 87 одсто младих конзумената спремно да издвоји и више новца за неки производ само ако је компанија од које купују препозната као друштвено одговорна. 

Објашњење овог феномена који напречац осваја свет врло је једноставно - младим генерацијама потрошача данас је много важнија репутација и понашање компаније него цена производа!

Истовремено, светски трендови показују да млади не желе да заснују радни однос у компанији која се према заједници у којој послује понаша неодговорно и да ће пре изабрати да буду незапослени и једва састављају крај са крајем него да постану део компаније која на било који начин наноси штету друштву.

ОРГАНИЗАЦИЈА БОЈКОТА КОМПАНИЈЕ ПРЕКО ДРУШТВЕНИХ МРЕЖА

Поменута студија је показала да би 76 процената испитаних одбило да купи производе компаније чија пословна политика није у складу са њиховим уверењима. Није реткост ни да се потрошачи последњих година организују преко друштвених мрежа и масовно бојкотују компаније које рецимо загађују животну средину или експлоатишу дечији рад.

Овакве ситуације десиле су се и у Србији, а једна од њих, изазвана постављањем такозваних "анти homeless спикес", односно "шиљака против бескућника", изазвала је праву буру у јавности крајем прошле године.

Наиме, револтирани поступком компаније Спрингфилд и постављањем шиљака испред излога продавнице у центру Београда, потрошачи у Србији су позивали на бојкот компаније, а организовано је чак и окупљање испред спорне продавнице.

Довитљиви спрски потрошачи чак су на шиљцима које је компанија поставила остављали одећу остављају намењену управо бескућницима под називом "Будимо хумани, када Спрингфилд није. Коме треба нека узме, ко има нека донесе".

posao
посао / Извор: Профимедиа/илустрација

Нехумано третирање животиња, злоупотреба радне снаге, само су неки од видова понашања компанија које потрошачи итекако знају да санкционишу. Копља потрошача и друштвено неодговорних компанија деценијама се највише ломе око заштите животне средине.

Компанија која жели да буде добар комшија користиће обновљиве изворе енергије за своје активности односно материјале и сировине мање штетне по човекову околину. 

Такође ће без компромиса поштовати стандарде еколошке производње и управљања отпадом. Остале друштвено одговорне компаније - које се не баве производњом - фаворизоваће при томе пословне партнере који промовишу исте вредности. 

А да купац као крајњи корисник све то примети и награди, чињењица је коју трендови и истраживања недвосмислено показују.

Високо се вреднују и компаније које улажу у заједницу и помажу решавање неког друштвеног проблема трудећи се да активно допринесу бољој атмосфери за живот грађана државе у којој послују.

Друштвено одговорно пословање у Србији

Друштвено одговорно пословање је ушло на велика врата у Србији и представља сегмент пословања на који се све више обраћа пажња.

PKS
ПКС / Извор: Фото: ПКС

Из тог разлога Привредна комора Србије позвала је компаније и организације да се пријаве на конкурс за Националну награду за друштвено одговорно пословање Ђорђе Вајферт за 2018. године.

Признање ПКС додељује бијенално са циљем промовисања и унапређења принципа и праксе друштвено одговорног пословања. У протеклих 12 година учествовало је више од 350 компанија и организација, а награђени су најбољи који у пословању успешно примењују кључне принципе друштвене одговорности и стратешки су опредељени и посвећени вредностима друштвено одговорног и одрживог пословања. 

Више информација о Националној награди можете прочитати ОВДЕ.