БРИТАНСКИ НАУЧНИЦИ ОТКРИЛИ: На корак смо од ЛЕКА ЗА РАК!

04.03.2016. 17:36
Бета
Naučnici u laboratoriji
Научници у лабораторији / Извор: Профимедиа/илустрација

Научници из Центра за истраживање рака из Лондона верују да су пронашли начин да управљају ћелијама имуног система тако да би оне могле практично да убију ћелије рака у организму.

Ово револуционарно откиће могло би да доведе до потпуно новог начина лечења - персонализоване терапије.

Третман би подрзумевао узимање узорка тумора и анализу ДНК. Резултат би требало да покаже који су мутације на генима заједничке за све ћелије рака. Након утврђивања које су то мутације, траже се имуно ћелије у ораганизму које могу да их нападну. У лабораторијским условима, њихов број би био увећан за неколико милион, а потом убризган у тело да пронађе и убије ћелије кацера.

Колико год ово откриће било велико и значајно, пут до његове примене захтева још истраживања.

ПРОЦУРЕЛО ШОКАНТНО ПРИЗНАЊЕ НАУЧНИКА: 30 милиона људи смо НАМЕРНО ЗАРАЗИЛИ СИДОМ и РАКОМ (ВИДЕО)

Сензационална открића из Сијетла

Научници из Фред Хачинсон Центра за истраживање карцинома из Сијетла пронашли су нову, револуционарану методу за лечење акутне лимфобластичне леукемије, објавио је британски лист "Индепендент".

Ова метода још увек је у фази испитивања, али резултати који је показала, дали су наду да би лек за једну од најтежих болести данашњице ускоро могао бити у употреби.

- Третирање корена мутације има смисла на много начина, али још је рано да кажемо да је то лек. Многе врсте рака мењају се и равијају временом због чега их је тешко контролисати. Рак који мутира могао би да изгуби те антигене временом или да развије нове - објашњава доктор Марко Герлингер са Института за истарживање рака у Лондону.

Ипак ово јесте значајан напредак. Ово сазнање могло би да доведе до персонализованих приступа лечењу кацера, објашњава доктор Свонтон, а уколико би овај третман постао део клиничке терапије, могао би да се препише и пацијентима различитих стадијума болести, од најранијег до последњег стадијум.

За 2 године би третман почео да се примењује

Иако је до тада потребно још истраживања, наичници се надају да би већ за две године овај третман могао да почне да се примњује.