Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Звечан

БУДУЋНОСТ ЈЕ СТИГЛА: Почела продаја првог аутомобила на водоник!

15.12.2014. 17:52
Пише:
Србија Данас/Тањуг
Toyota Mirai
Toyota Мираи / Извор: фото: newspress.co.uk

У Јапану је данас почела продаја првог у свету серијског аутомобила са мотором на водоник, седана "мираи" (будућност) произвођача Toyote.

До краја 2015. године јапанска аутомобилска компанија планира да пусти на тржиште 700 аутомобила са водоничним горивим ћелијама. Од тога би 400 требало да буде пласирано на домаће тржиште, 200 у САД и 100 у земље Западне Европе, пренео је Тас. Због великог интересовања за нови модел у Јапану је број прелиминарних наруџбина "мираиа" знатно премашио план продаје унутар земље.

Toyota Mirai
Toyota Мираи / Извор: фото: newspress.co.uk

Због тога је Toyota најавила да ће до краја следеће године уложити 20 милијарди јена (око 162 милиона долара) у развој производње аутомобила са мотором на водоник и утростручити количину произведених "мираиа" на 2.100 возила годишње.

Део инвестиција биће усмерен на проширење извоза тих аутомобила у земље Западне Европе и САД. Концерн намерава да до краја 2017. године у САД пласира више од 3.000 седана "мираи". 

Значајно повећање производње аутомобила на водоник (на 50.000 годишње) биће достигнуто 2020. године, када се у Токију одржавају летње Олимпијске игре. Оне, по мишљењу локалних власти, треба да буду велики корак на путу ка повећању коришћења водоника не само у аутомобилској индустрији, него и у енергетици.

The referenced media source is missing and needs to be re-embedded.

До 2030. године, сваки десети продати аутомобил у Јапану биће на гориве ћелије, што ће, како прогнозира компанија Дилојт Томацу консалтинг, привреди те земље донети додатну добит од четири билиона јена (37 милијарди долара).

Главна препрека ширењу аутомобила са мотором на водоник је недостатак потребне инфраструктуре. Сада у Јапану има само 30 станица за аутомобиле на гориве ћелије и концентрисане су у великим градовима - Токију, Нагоји, Осаки. Међутим, већ следеће године, број специјализованих станица би требло да се повећа више од три пута.

Цена новог седама "мираи" у Јапану износи 23 милиона јена (60.700 долара). При томе, влада даје субвенције од 17.000 долара сваком купцу таквог аутомобила у земљи. Поред тога, власницима је на располагању бесплатна помоћ на путу 24 сата дневно, као и осмогодишња гаранција на мотор на гориве ћелије.

Једини производ рада мотора "мираи" је вода, никакве штетне материје се не испуштају у атмосферу. Резервоар водоничног горива је довољан за 650 километара пута, а за његово пуњење је потребно око три минута.


Други велики јапански произвођач, Хонда, следеће године такође планира да почне продају аутомобила са карактеристикама сличним "мираиу" са мотором на водоник. Nissan ће свој такав модел представити за три године, наводи Тас.