Опел се повлачи из Кине
Кинеско тржиште лагано постаје све интересантније за ауто-компаније због пораста куповне моћи кинеске средње класе. Но изгледа да кинески купци имају веома специфичан укус што је на својој кожи најбоље осетио Опел.
Управни одбор Генерал Моторс, који је власник Опела, је донео одлуку о престанку продаје овог бренда у Кини. Ово није неко велико изненађење за познаваоце индустрије, јер је Опел за целу 2013. годину успео да прода само 4.365 возила, док је је Буицк, за тај исти временски период, продао преко 80.000 аутомобила.
Опел ЦЕО Karl-Thomas Neumann је у писаној изјавио рекао да је то права одлука јер би покушај позиционирања Опеловог бренда и стварање продајне мреже коштало неколико стотина милиона евра, без сигурних изгледа на успех. По његовима речима, та средства ће много боље бити утрошена кроз улагању у дизајн новог модела који би требало да почне да се производи у Опеловој матичној фабрици у Rüsselsheim. ГМ планира да овај модел понуди америчким купцима али под Буицк-овим брендом.
За разлику од Опела, остали немачки произвођачи кола као што су Ауди, Volkswagen, Мерцедс-Бенз и BMW су постигли невероватан успех на кинеском тржишту.