ПОСЛОВНИ ЊУХ: Форд циља Блиски Исток и Африку са 25 модела
Амбициозан план фирме из Мигичена предвиђа раст од 40 одсто на простору од Саудијске Африке до Јужноафричке Републике.
Суштина предаторства у тренуцима невелике моћи јесте лоцирање усамљеног плена. У временима која дозвољавају луксуз аутомобилски произвођачи своју су пажњу понајвише држали на Европи, Северној Америци и Азији, тј. њеном источном делу. Сада, у часима када је расипништва мање, када је тржиште пренатрпано, а купци опхрвани понудом, потрага за трошаџијама насушна је потреба.
Тим мотивима вођен, Форд је уперио поглед ка Блиском истоку и Африци, тржиштима у почетним фазама развоја средње класе, категорије од које се највише може приходовати. Америчка компанија ће до 2016. године на поменуте просторе лансирати 25 освежених и нових модела, од чега 17 у Подсахарску и Јужну Африку.
Форд Фоцус и Форд Фусион биће стегоноше продора у коме ће бити свега, од компактних (малих), средњих и великих аутомобила. Да понуда добије на атрактивности, у асортиману ће бити и нови Мустанг.
- Циљамо простор од Саудијске Арабије до Јужне Африке, од Нигерије до Кенија, простор где су укуси и прохтеви разнолики. Зато смо конципирали план "Јединствени Форд" (Оне Форд) како бисмо понуду искројили према захтевима купаца - изјавио је Џим Бенинтенде, председавјући Фордове подружнице за Блиски исток и Африку.
На западу Азије амеирчки аутомобили кренуће у продају колико крајем ове године, док ће налет на континент са највећом стопом раста становништва 2015. Што се тиче нових Фоцуса и Мустанга, њихово појављивање заказано је за следећу годину, на оба тржишта. Очекивања гиганта из Мичигена су да до краја десетлећа повећа продају за 40 одсто, на 5.5 милиона возила.
Инстинкт промућурног трговца или пуцањ у празно? Показаће време.