Нисте сачували картицу за путарину? Спремите се за непријатно изненађење на излазу
Све чешће се возачи нађу у ситуацији да грешком уђу на ауто-пут, не преузму карту или је изгубе, а затим при изласку буду суочени са наплатом путарине. Прописи јасно одређују како се такви случајеви обрачунавају, али постоји начин да се избегну непотребни трошкови.
Ако возач на наплатну рампу стигне без важеће карте - било да ју је изгубио, није преузео на улазу или се систем није правилно регистровао - наплата се аутоматски рачуна као да је пређена најдужа могућа траса на тој деоници ауто-пута.
То значи да, чак и ако сте се задржали само неколико минута, износ може достићи око 1.000 динара.
Ово је стандардна процедура којом се спречавају злоупотребе и избегавање наплате.
Најчешћи сценарио: "Ушао сам грешком, само сам желео да се окренем"
Ситуација се често догађа возачима који уђу на ауто-пут несвесно, погрешним скретањем, па затим покушају да одмах изађу.
Пример са терена:
- Ушао сам грешком код Кузмина и одмах изашао на првој рампи. Био сам унутра можда два минута. На излазу су ми рекли да морам да платим максималну цену јер систем нема податак о уласку. Нисам могао да верујем", испричао је младић из околине Сремске Митровице.
Да ли је могуће избећи наплату у таквој ситуацији?
У неким ситуацијама, радник на наплатној станици може евидентирати тзв. "нулти пролаз", односно излазак без наплате, ако је јасно да возач није путовао деоницом.
Међутим, то није загарантовано и зависи од околности, комуникације, као и могућности да се стање утврди.
Другим речима: можете бити ослобођени, али исто тако можете добити наплату максималне тарифе.
Шта урадити ако се ово догоди?
Ако сте грешком ушли на ауто-пут, урадите следеће:
-
На излазу одмах објасните ситуацију раднику.
-
Затражите да се провери евиденција камера или ТАГ система, ако постоји.
-
Сачувајте рачун у случају жалбе.
-
Уколико сматрате да је наплата неоправдана, можете поднети захтев ЈП „Путеви Србије“ путем:
0800-100-104 (бесплатан број)
[email protected]