Већина возача ће остати у шоку када ово чује: Мења се ова ставка приликом техничког прегледа, активиран нови систем
Технички прегледи улазе у нову еру.
Велике промене спремају се за све возаче у Србији - махиналне радње, лажни резултати и "части па прођи" више неће бити могући. Како је потврђено из Агенције за безбедност саобраћаја (АБС), у току је припрема централног информационог система техничких прегледа, којим ће бити умрежени сви технички центри у земљи.
Како објашњавају из АБС-а, подаци са техничког прегледа биће у реалном времену прослеђивани Министарству унутрашњих послова и самој Агенцији за безбедност саобраћаја.
Након обављеног техничког, сви резултати биће аутоматски прослеђени и доступни у оквиру Е-управе, па ће регистрација возила бити могућа искључиво на основу валидних и званичних регистрационих листова.
У АБС-у наводе да ће нови систем објединити све - мерне уређаје, различите информационе системе и комплетну обраду података, чиме се омогућава потпуна контрола и транспарентност.
- У централном информационом систему техничких прегледа постојаће подаци о привредним друштвима и контролорима који се баве вршењем техничког прегледа возила, странкама, возилима, извршеним мерењима помоћу уређаја и прорачунима, оценама техничке исправности возила, степену неисправности возила, као и утврђеним техничким неисправностима - навели су из АБС-а.
Додају и да ће систем бити повезан са више постојећих база података - укључујући МУП, ЦРОСО, Агенцију за привредне регистре (АПР), као и са Е-управом.
Главни и одговорни уредник портала Аутоинфо, Жељко Регода, раније је за Курир истакао да је време махинација прошло.
- Нема више проласка техничког са две црвене - рекао је Регода.
- Очекујем да то заживи следеће године, прво ће бити један тестни период. То је комплексни систем, они већ на неки начин имају базу, али ово је нешто комплексније и озбиљније јер ће резултати уређаја за контролисање кочница и издувних гасова бити директно умрежени у базу. То ће онемогућити муљање, дакле резултати ће аутоматски излазити у тој бази. Нема преправке, нема враћања, нема гашења камере па стављања другог возила. Ко је имао неисправне кочнице или издувне гасове, неће више моћи да части неког да прође технички - објашњава он.
Додатну тежину новом систему даје и мишљење професора Саобраћајног факултета у Београду у пензији, Милана Вујанића, који каже да ће овај систем учинити да "стање на терену постане познато свима који одлучују о безбедности саобраћаја".
- У граду имате колико хоћете аутомобила којима један мигавац не ради - рекао је Вујанић за ТВ Прва.
- Грађани техничку исправност возила контролишу једанаестомесечним техничким прегледима. Можете у граду видети колико хоћете аутомобила којима не ради мигавац или им ради један, други не ради, чиме се нарушава основно правило види и буди виђен. Због тога је технички преглед, а посебно због чињенице да возила током експлоатације лако могу доћи у ситуацију да им се поквари неки од виталних уређаја. То су уређаји за заустављање, уређаји за управљање и сигнализацију. Сви ти уређаји имају функцију, овај за заустављање да можете да избегнете незгоду, овај за управљање да можете да идете тамо где сте намерили и овај за сигнализацију да други виде шта имате намеру да урадите. Дакле, ако нешто од тога не ради, ви стварате опасност за друге људе. Није проблем да ли је неко неозбиљан па га не брине његова лична безбедност, него да ли угрожава друге људе. Због тога је битно да сви будемо што могуће пажљивији - рекао је професор.
Додаје и да је важно имати систем који може да идентификује неисправност у реалном времену, јер су последице неодржавања возила непредвидиве и опасне.
- Посебно, што овај систем омогућава, неће бити више махинација на техничком прегледу. Увек ће постојати неки проценат махинације, али је битно да он буде што мањи, а овај систем омогућава да он практично буде минималан - закључује Вујанић.
На крају, истиче да ниједна ставка на техничком није уведена без разлога, већ зато што може да спаси живот или спречи трагедију, како за самог возача, тако и за друге учеснике у саобраћају.