Влада Србије уводи дуго најављивани систем: Ево када ступа на снагу
Влада Србије најавила је увођење потпуно дигиталног система "еБоловање - послодавац", који ће омогућити да послодавци аутоматски примају потврде и извештаје о боловању директно у електронском облику, без потребе за папирном документацијом и одласцима на шалтере.
Премијер Србије Ђуро Мацут саопштио је да ће послодавци ускоро све потврде о привременој спречености за рад добијати директно кроз нови софтвер "еБоловање - послодавац", захваљујући закону о електронској размени података, докумената и обавештења у случају боловања.
Мацут је у Ложионици разговарао са директором Канцеларије за ИТ и еУправу Михаилом Јовановићем о функционисању овог система, подсетивши да је Предлог закона недавно усвојила Влада Србије.
Како је нагласио, ово представља још један корак ка модерној, ефикасној јавној управи и јачању правне сигурности запослених и послодаваца.
- Овиме показујемо да Србија наставља путем дигитализације и ствара државу која ради у интересу грађана и привреде – брзо, одговорно и по европским стандардима", поручио је премијер.
Новим законом укида се обавеза запослених да послодавцима носе папирне потврде о боловању, јер ће се сви подаци међусобно размењивати аутоматски, у електронској форми. Послодавци ће у систему моћи да виде потврде и извештаје о боловању, обрачуне накнаде зараде и одлуке лекарских комисија, што спречава евентуална кашњења у исплатама.
Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић истакао је да ће дигитализација боловања значајно смањити папирологију, убрзати комуникацију између здравствених установа, послодаваца и РФЗО-а и подићи ниво заштите личних података.
Циљ закона је, према његовим речима, увођење безбедног и ефикасног система размене података између лекара, послодаваца и здравственог фонда у ситуацијама привремене спречености за рад.
Предлагач закона је Канцеларија за ИТ и еУправу, уз иницијативу више министарстава – финансија, здравља, рада и привреде – као и РФЗО-а, а уз подршку УНДП-а и НАЛЕД-а.
Примена закона почиње 1. јануара 2026. године, док обрачун накнаде према Фонду стартује 1. априла. Предузетници који запошљавају раднике добили су додатни рок - до 1. јануара 2027. године - да се прикључе систему.