Vlada Srbije uvodi dugo najavljivani sistem: Evo kada stupa na snagu
Vlada Srbije najavila je uvođenje potpuno digitalnog sistema "eBolovanje - poslodavac", koji će omogućiti da poslodavci automatski primaju potvrde i izveštaje o bolovanju direktno u elektronskom obliku, bez potrebe za papirnom dokumentacijom i odlascima na šaltere.
Premijer Srbije Đuro Macut saopštio je da će poslodavci uskoro sve potvrde o privremenoj sprečenosti za rad dobijati direktno kroz novi softver "eBolovanje - poslodavac", zahvaljujući zakonu o elektronskoj razmeni podataka, dokumenata i obaveštenja u slučaju bolovanja.
Macut je u Ložionici razgovarao sa direktorom Kancelarije za IT i eUpravu Mihailom Jovanovićem o funkcionisanju ovog sistema, podsetivši da je Predlog zakona nedavno usvojila Vlada Srbije.
Kako je naglasio, ovo predstavlja još jedan korak ka modernoj, efikasnoj javnoj upravi i jačanju pravne sigurnosti zaposlenih i poslodavaca.
- Ovime pokazujemo da Srbija nastavlja putem digitalizacije i stvara državu koja radi u interesu građana i privrede – brzo, odgovorno i po evropskim standardima", poručio je premijer.
Novim zakonom ukida se obaveza zaposlenih da poslodavcima nose papirne potvrde o bolovanju, jer će se svi podaci međusobno razmenjivati automatski, u elektronskoj formi. Poslodavci će u sistemu moći da vide potvrde i izveštaje o bolovanju, obračune naknade zarade i odluke lekarskih komisija, što sprečava eventualna kašnjenja u isplatama.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović istakao je da će digitalizacija bolovanja značajno smanjiti papirologiju, ubrzati komunikaciju između zdravstvenih ustanova, poslodavaca i RFZO-a i podići nivo zaštite ličnih podataka.
Cilj zakona je, prema njegovim rečima, uvođenje bezbednog i efikasnog sistema razmene podataka između lekara, poslodavaca i zdravstvenog fonda u situacijama privremene sprečenosti za rad.
Predlagač zakona je Kancelarija za IT i eUpravu, uz inicijativu više ministarstava – finansija, zdravlja, rada i privrede – kao i RFZO-a, a uz podršku UNDP-a i NALED-a.
Primena zakona počinje 1. januara 2026. godine, dok obračun naknade prema Fondu startuje 1. aprila. Preduzetnici koji zapošljavaju radnike dobili su dodatni rok - do 1. januara 2027. godine - da se priključe sistemu.