"Из фотографија се види..." Несрећа је могла да буде спречена: Свима је промакао овај детаљ на путу где је погинула Ана и возач "Аудија"
Свима промакло, могло је да их спасе.
Тешка саобраћајна несрећа која се догодила у недељу, 23. новембра 2025. године, код Међувршја, у којој су изгубили животе Ана Радовић (20) и мушкарац (37) потресла је читаву јавност.
У Јутарњем програму на Прва ТВ, јутрос је гостовао Борис Антић, просефор Соабраћајног факултета у Београду и објасниода ли је трагедија могла бити спречена.
- Да, видео сам у медијима да је потврђено да је дошло до смрти тзв. задесног карактера, односно да су они настрадали на лицу места.
- У принципу у саобраћу се најчешће страда од од тренутног пада брзине, односно од промене брзине. Њима је брзина практично у тренутку удара сигурно била намање 60 или 70 километара на сат. И та брзина којом су се тела кретала, једноставно у једном кратком временском интервалу била заустављена, дошло је до нагле промене коју наши органи не могу да издрже. Људи греше када мисле да се у саобраћају страда кад се поломе кости или настане нека видљива рана, то је грешка, човек може да буде мртав и да страда ако има повреду неког унутрашњег органа без ожиљака, а да човек више није жив.
- Када се доогоди једна саобраћајна несрећа са оваквим псоледицама, на лице места излази јавни тужилац који води истрагу, ангажује све могуће ресурсе да се прикупе докази. Ту је екипа саобраћајне полиције, која прикупља све доказе, па судсно-медицнско вештачење, евнтаулно машинско вештачење и када се заокружи све то, шаље се на експертизу.
За сам крај, професор Антић је скренуо пажњу на један детаљ и открио како је трагедија могла бити спречена.
- Постоји нешто што ми зовемо алати који служе да пут, који један од фактора безбедности саобраћаја мора да буде анализиран да да буде такав да чак иако се догоди незгода, последице буду блаже. Уколико постоји нешто нбезбедно уз пут, било да је то дрво или било шта друго, савремен технике кажу или склони то у потпуности, или га некако заштити, као што је овде био случај. Овде је постојала ограда, али из фотографија се види да она није вршила своју функцију. Била је деформисана и изузетно ниске висине у односу на висину коју је морала да има. Ја мислим да уколико је ова ограда била добра да испуни своју функцију да не би овако озбиљне последице биле - рекао је професор Антић.
Саобраћајна несрећа догодила се 23. новембра на магистралном путу Чачак-Пожега. Као што смо већ писали, страдала Ана Радовић (20) се кобног дана чула са братом у 18.45, након чега су је родитељи звали безброј пута али се није јавља на телефон који је био доступан још 14 сати, рекао је раније њен отац Милош.