"Прошло је време обојене револуције" Вучић данас обишао радове на мосту преко Дунава у оквиру Фрушкогорског коридора
Председник Србије Александар Вучић обишао је данас радове на изградњи моста преко Дунава код Петроварадина који је део Фрушкогорског коридора, то јест брзе саобраћајнице од Новог Сада до Руме.
Питања новинара
Након обраћања председник Србије је почео да одговара на питања новинара.
О блокадама и штети
- Не могу да кажем укупну цифру, нанели су нам огромну штету, сада је све мање то јер су све слабији. Срећан сам што смо на демократски начин успели да однесемо победу, неупотребљавајући силу и само минимумом физичке силе, одговарајући на нападе. Нисмо жртвовали демократију, пустили смо више слобода него што је законом дозвољено. када ударе полицајцу, минимум физичке принуде користе како би се заштитили. Не разумем оне који су све време ово радили... Организују семинаре за блокадере по хотелима у Београду, ал имогу да их обучавају колико хоће, прохујало са вихором....
Обраћање председника након обиласка
- Овај мост је 70 одсто завршен, завшићемо га пре краја 2026. године, биће спојен у целости до априла. Наше кинеске компаније раде добро и они ће пре краја године да заврше ископавање обе цеви Фрушкогорског коридора, дупле цеви са обе стране, седам километара. То ће бити најдужи тунел у Србији. Хоћу још једном да се захвалим Си Ђинпингу на огромној подршци и наставићемо да градимо наше пријатељство. Вама грађани да се захвалим што сте издржали терор блокадера и фокусирали смо се на напредак. Много тога је пред нама, поносан сам на Србију која гради и ради. Уверен сам да смо на путу победе и сигуран да нико Србију не може да заустави. Оно шт оје био циљ оних који су споља организовали обојену револуцију је да Србија стане, на крају и упркос томе и свим њиховим напорима ми смо успевали да наставимо да радимо и градимо. Наш интерес је будућност ове земље, Србије и будућност наше деце. Ускоро отварамо пругу Нови Сад - Суботица, до Будимпеште најкраће, најбрже да стигнете и све су то огромни успеси и резултати. Веома сам поносан на све што смо учинили и што планирамо да урадимо. До краја године ћемо још 25 до 30 км да отворимо брзе саобраћајнице Дунавске магистрале, идемо Пожаревац - Градиште - Голубац, да спајамо Браничевски, Борски округ, са остатком Србије.
Обраћање Ли Минга
Амбасадор Кине у Србији Ли Минг на почетку обраћања рекао је да овај пројекат обухвата најдужи тунел у Србији и велики мост преко Дунава.
- Председник Вучић је лидер који има велику визију, фокусиран на изградњу инфраструктуре. Prethotnih 10-ак година водио је целу Србију и народ, и изградио целу мрежу, више него претходних 50 година. Данас гледам на овај мост, поносан заједно са кинеским фирмама - казао је Ли Минг и додао:
- Овај пројакат обухвата најдужи тунел у Србији и велики мост преко Дунава. Постоје техничке потешкоће, али верујем да уз труд кинеских и српких радника, да ћемо наставити наше челично пријатељство. Верујем да уз вођатво председник Ђинпинга и Вучића, две земље ће наставити дивну причу пријатељства.
Колико су штете нанели блокадери?
- У стотинама милиона евра. Имате директну, непосредну и посредну штету. Тешко је то израчунати, али ћемо се бавити тиме. Неко мора да нађе начине како да то израчуна. У инвестицијама имамо 46 одсто мање, него прошле године, нећемо моћи да надокнадимо, али следеће године ћемо да надокнадимо. Све што су покушали да сруше, униште, успели су нешто да успоре али глад и жеља грађана Србије је незаустављива. Време одговорности долази, али немојте после изненађени смо. Долази време стварне и озбиљне одговорности. Сви ће одговарати, сви који су кршили закон, хтели рушење државе, наносили држави штету, одговараће.
Протест у Ужицу
- Веома сам уплашен, ускоро ћу морати и у Ужице. Рекли су да не смем у Ниш, Нови Сад, Косјерић, али ето, свуда сам победио. Ускоро ћу и у Ужице. Упркос будалама које мисле да је дозвољено блокирати саобраћајницу према Златибору. Ми ћемо да гледамо и тамо да радимо ауто-пут, мораће да се скупе више да би блокирали ауто-пут. Прошло време обојене револуције, много пара сте изгубили, лепо да сте те паре изгубили, показали смо вам да нису паре све, да има људи којима је образ важнији.
О изазовима током изградње коридора, председник каже да је најтеже пронаћи паре.
- Најтеже је увек да пронађеш паре, Кинези могу све да изведу. Раде врхунски, брзо... Паметном политиком смо пробнашли паре, фабрикама које плаћају порез, запошљавањем, тако се то ради, а не отпуштањем људи. Сузбијањем инфлације и свим осталима, тако смо успели, тако ћемо и у будућности.
Обилазак радова
- Све за EXPO отварамо, остаће нам само овај део око Парагова, 11, 12 километара. Морамо то 2027. да завршимо. Израчунајте како ће бити кад будемо урадили Зрењанин - Нови Сад. Да узмемо да спојимо североисток земље са западом земље. Раније би вам било потребно минимум три и по сата, сада од Зрењанина до Лознице неће бити потребно ни сат и 50 минута, дупло сигурније и краће. Премрежавамо аутопутевима. Погледајте како ово импресивно изгледа. Замислите неко је овде покушао да спречи изградњу, на делу где нема ничега, али значиће за целу Војводину. Три нова моста добија Нови Сад.
- Наше људе увек спаја љубав према држави. Кад наш човек осети да му неко државу дира, онда развија одбрамбене механизме и штити државу. Осећају људи, виде да је обојена револуција пропала, у борбеном су духу за изградњу и напредак Србије - рекао је председник.
Свечани дочек за председника Србије
- Хвала на дивном дочеку, на гостопримству! Мислим да је овај мост, колико, 70 одсто физички завршен, у априлу ћемо да га спојимо и пре краја 2026. да га отворимо. Три моста се граде у Новом Саду и запамтите, остаће ово време запамћено као време у којем сте највише градили и радили, то је чудно време у којем неки људи нападају рад, нападају када земља напредује и када се гради. И овде су покушавали да спрече изградњу и прогрес, што нико нормалан у свету не може да разуме. Успели смо да наставимо да градимо земљу, да чинимо земљу успешном. Једнога дана, немојте да дозволе да се праве да су једнако заслужни, ово радите ви, ви који волите Србију и коју желите да видите успешнију, ово градимо упркос њима. Сваки наш напор покушали су да осујете, изградњу да зауставе, тражили су да Србија стане, а једино што смо ми хтели је да Србија иде напред, да се гради, да Србија ради - рекао је председник.
Ускоро се видимо у Новом Саду, знам колико су људи пропатили и због трагедије и због малтретирања и терора оних који су уништавали све, урушавали слободу политичког деловања, терорисали град и грађане. Долазим у Нови Сад да покажемо да Нови Сад припада свима - најавио је председник и додао:
- Немојте да изгубите из вида да смо се суочили са до сада, најбоље организованом обојеном револуцијом на европском тлу. Добро су се организовали, много је новца уложено али нису успели само захваљујући вама, вашој храбрости и љубави према Србији. Србин кад осети да му државу нападну, увек ће Србин да заштити своју отаџбину, хвала што сте сачували Србију. Мени за годину и по дана истиче председнички мандат. Једино што гарантујем то је, нећу више бити председник државе, али ћу увек бити уз вас и победићемо још убедљивије - казао је председник и кренуо у обилазак.
Почетак обиласка планиран је у 11.00 сати, најављено је из Председништва Србије.
Фрушкогорски коридор, који треба да буде завршен 2026. године, део је путног правца Нови Сад - Рума - Шабац - Лозница - граница са БиХ.
На траси ће се налазити најдужи тунел у Србији Иришки венац у дужини од 3,5 километара, као и највећи мост на Дунаву у Петроварадину од 1.663 метра.
Изградња Фрушкогорског коридора почела је 1. маја 2021, а траса је подељена на четири деонице.
Укупна дужина брзе саобраћајнице Нови Сад - Рума износи 44,41 километара, од којих је деоница 1 : Петља Петроварадин Исток - Парагово са планираном трасом државног пута ИИА реда бр.100 од Жежељевог моста до петље Петроварадин Исток, укупне дужине 14,01 км.
Деоница 2 : Парагово - почетак обилазнице око Руме, укупне дужине 16,48 км.
Деоница 3: Петља "Нови Сад - Југ" - петља Петроварадин Исток, укупне дужине 3,4 км и деоница 4: Обилазница око Руме, укупне дужине 10,52 км.
Извођач радова је компанија China Роад анд Бридге Цорпоратион, а њихов наручилац Коридори Србије.