"Prošlo je vreme obojene revolucije" Vučić danas obišao radove na mostu preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na izgradnji mosta preko Dunava kod Petrovaradina koji je deo Fruškogorskog koridora, to jest brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume.
Pitanja novinara
Nakon obraćanja predsednik Srbije je počeo da odgovara na pitanja novinara.
O blokadama i šteti
- Ne mogu da kažem ukupnu cifru, naneli su nam ogromnu štetu, sada je sve manje to jer su sve slabiji. Srećan sam što smo na demokratski način uspeli da odnesemo pobedu, neupotrebljavajući silu i samo minimumom fizičke sile, odgovarajući na napade. Nismo žrtvovali demokratiju, pustili smo više sloboda nego što je zakonom dozvoljeno. kada udare policajcu, minimum fizičke prinude koriste kako bi se zaštitili. Ne razumem one koji su sve vreme ovo radili... Organizuju seminare za blokadere po hotelima u Beogradu, al imogu da ih obučavaju koliko hoće, prohujalo sa vihorom....
Obraćanje predsednika nakon obilaska
- Ovaj most je 70 odsto završen, zavšićemo ga pre kraja 2026. godine, biće spojen u celosti do aprila. Naše kineske kompanije rade dobro i oni će pre kraja godine da završe iskopavanje obe cevi Fruškogorskog koridora, duple cevi sa obe strane, sedam kilometara. To će biti najduži tunel u Srbiji. Hoću još jednom da se zahvalim Si Đinpingu na ogromnoj podršci i nastavićemo da gradimo naše prijateljstvo. Vama građani da se zahvalim što ste izdržali teror blokadera i fokusirali smo se na napredak. Mnogo toga je pred nama, ponosan sam na Srbiju koja gradi i radi. Uveren sam da smo na putu pobede i siguran da niko Srbiju ne može da zaustavi. Ono št oje bio cilj onih koji su spolja organizovali obojenu revoluciju je da Srbija stane, na kraju i uprkos tome i svim njihovim naporima mi smo uspevali da nastavimo da radimo i gradimo. Naš interes je budućnost ove zemlje, Srbije i budućnost naše dece. Uskoro otvaramo prugu Novi Sad - Subotica, do Budimpešte najkraće, najbrže da stignete i sve su to ogromni uspesi i rezultati. Veoma sam ponosan na sve što smo učinili i što planiramo da uradimo. Do kraja godine ćemo još 25 do 30 km da otvorimo brze saobraćajnice Dunavske magistrale, idemo Požarevac - Gradište - Golubac, da spajamo Braničevski, Borski okrug, sa ostatkom Srbije.
Obraćanje Li Minga
Ambasador Kine u Srbiji Li Ming na početku obraćanja rekao je da ovaj projekat obuhvata najduži tunel u Srbiji i veliki most preko Dunava.
- Predsednik Vučić je lider koji ima veliku viziju, fokusiran na izgradnju infrastrukture. Prethotnih 10-ak godina vodio je celu Srbiju i narod, i izgradio celu mrežu, više nego prethodnih 50 godina. Danas gledam na ovaj most, ponosan zajedno sa kineskim firmama - kazao je Li Ming i dodao:
- Ovaj projakat obuhvata najduži tunel u Srbiji i veliki most preko Dunava. Postoje tehničke poteškoće, ali verujem da uz trud kineskih i srpkih radnika, da ćemo nastaviti naše čelično prijateljstvo. Verujem da uz vođatvo predsednik Đinpinga i Vučića, dve zemlje će nastaviti divnu priču prijateljstva.
Koliko su štete naneli blokaderi?
- U stotinama miliona evra. Imate direktnu, neposrednu i posrednu štetu. Teško je to izračunati, ali ćemo se baviti time. Neko mora da nađe načine kako da to izračuna. U investicijama imamo 46 odsto manje, nego prošle godine, nećemo moći da nadoknadimo, ali sledeće godine ćemo da nadoknadimo. Sve što su pokušali da sruše, unište, uspeli su nešto da uspore ali glad i želja građana Srbije je nezaustavljiva. Vreme odgovornosti dolazi, ali nemojte posle iznenađeni smo. Dolazi vreme stvarne i ozbiljne odgovornosti. Svi će odgovarati, svi koji su kršili zakon, hteli rušenje države, nanosili državi štetu, odgovaraće.
Protest u Užicu
- Veoma sam uplašen, uskoro ću morati i u Užice. Rekli su da ne smem u Niš, Novi Sad, Kosjerić, ali eto, svuda sam pobedio. Uskoro ću i u Užice. Uprkos budalama koje misle da je dozvoljeno blokirati saobraćajnicu prema Zlatiboru. Mi ćemo da gledamo i tamo da radimo auto-put, moraće da se skupe više da bi blokirali auto-put. Prošlo vreme obojene revolucije, mnogo para ste izgubili, lepo da ste te pare izgubili, pokazali smo vam da nisu pare sve, da ima ljudi kojima je obraz važniji.
O izazovima tokom izgradnje koridora, predsednik kaže da je najteže pronaći pare.
- Najteže je uvek da pronađeš pare, Kinezi mogu sve da izvedu. Rade vrhunski, brzo... Pametnom politikom smo probnašli pare, fabrikama koje plaćaju porez, zapošljavanjem, tako se to radi, a ne otpuštanjem ljudi. Suzbijanjem inflacije i svim ostalima, tako smo uspeli, tako ćemo i u budućnosti.
Obilazak radova
- Sve za EXPO otvaramo, ostaće nam samo ovaj deo oko Paragova, 11, 12 kilometara. Moramo to 2027. da završimo. Izračunajte kako će biti kad budemo uradili Zrenjanin - Novi Sad. Da uzmemo da spojimo severoistok zemlje sa zapadom zemlje. Ranije bi vam bilo potrebno minimum tri i po sata, sada od Zrenjanina do Loznice neće biti potrebno ni sat i 50 minuta, duplo sigurnije i kraće. Premrežavamo autoputevima. Pogledajte kako ovo impresivno izgleda. Zamislite neko je ovde pokušao da spreči izgradnju, na delu gde nema ničega, ali značiće za celu Vojvodinu. Tri nova mosta dobija Novi Sad.
- Naše ljude uvek spaja ljubav prema državi. Kad naš čovek oseti da mu neko državu dira, onda razvija odbrambene mehanizme i štiti državu. Osećaju ljudi, vide da je obojena revolucija propala, u borbenom su duhu za izgradnju i napredak Srbije - rekao je predsednik.
Svečani doček za predsednika Srbije
- Hvala na divnom dočeku, na gostoprimstvu! Mislim da je ovaj most, koliko, 70 odsto fizički završen, u aprilu ćemo da ga spojimo i pre kraja 2026. da ga otvorimo. Tri mosta se grade u Novom Sadu i zapamtite, ostaće ovo vreme zapamćeno kao vreme u kojem ste najviše gradili i radili, to je čudno vreme u kojem neki ljudi napadaju rad, napadaju kada zemlja napreduje i kada se gradi. I ovde su pokušavali da spreče izgradnju i progres, što niko normalan u svetu ne može da razume. Uspeli smo da nastavimo da gradimo zemlju, da činimo zemlju uspešnom. Jednoga dana, nemojte da dozvole da se prave da su jednako zaslužni, ovo radite vi, vi koji volite Srbiju i koju želite da vidite uspešniju, ovo gradimo uprkos njima. Svaki naš napor pokušali su da osujete, izgradnju da zaustave, tražili su da Srbija stane, a jedino što smo mi hteli je da Srbija ide napred, da se gradi, da Srbija radi - rekao je predsednik.
Uskoro se vidimo u Novom Sadu, znam koliko su ljudi propatili i zbog tragedije i zbog maltretiranja i terora onih koji su uništavali sve, urušavali slobodu političkog delovanja, terorisali grad i građane. Dolazim u Novi Sad da pokažemo da Novi Sad pripada svima - najavio je predsednik i dodao:
- Nemojte da izgubite iz vida da smo se suočili sa do sada, najbolje organizovanom obojenom revolucijom na evropskom tlu. Dobro su se organizovali, mnogo je novca uloženo ali nisu uspeli samo zahvaljujući vama, vašoj hrabrosti i ljubavi prema Srbiji. Srbin kad oseti da mu državu napadnu, uvek će Srbin da zaštiti svoju otadžbinu, hvala što ste sačuvali Srbiju. Meni za godinu i po dana ističe predsednički mandat. Jedino što garantujem to je, neću više biti predsednik države, ali ću uvek biti uz vas i pobedićemo još ubedljivije - kazao je predsednik i krenuo u obilazak.
Početak obilaska planiran je u 11.00 sati, najavljeno je iz Predsedništva Srbije.
Fruškogorski koridor, koji treba da bude završen 2026. godine, deo je putnog pravca Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - granica sa BiH.
Na trasi će se nalaziti najduži tunel u Srbiji Iriški venac u dužini od 3,5 kilometara, kao i najveći most na Dunavu u Petrovaradinu od 1.663 metra.
Izgradnja Fruškogorskog koridora počela je 1. maja 2021, a trasa je podeljena na četiri deonice.
Ukupna dužina brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma iznosi 44,41 kilometara, od kojih je deonica 1 : Petlja Petrovaradin Istok - Paragovo sa planiranom trasom državnog puta IIA reda br.100 od Žeželjevog mosta do petlje Petrovaradin Istok, ukupne dužine 14,01 km.
Deonica 2 : Paragovo - početak obilaznice oko Rume, ukupne dužine 16,48 km.
Deonica 3: Petlja "Novi Sad - Jug" - petlja Petrovaradin Istok, ukupne dužine 3,4 km i deonica 4: Obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 km.
Izvođač radova je kompanija China Road and Bridge Corporation, a njihov naručilac Koridori Srbije.