50 одсто летова отказано због штрајка: Многи људи не могу на одморе - Ево шта да радите ако сте резервисали карту
Штрајк контролора лета у Француској изазвао је смањење од 25 до 50 одсто броја летова на главним аеродромима у земљи, са скоро 933 отказивања, огромним кашњењима и великим бројем погођених путника, што је изазвало значајне финансијске губитке за авио-компаније и систем контроле лета, преноси лист "Котиђен".
Око 933 лета отказана су у Француској у четвртак, што представља скоро десет одсто укупног саобраћаја.
Један дан штрајка кошта између три и 4,5 милиона евра на име трошкова ваздушних летова, а за авио-компаније отказани лет је еквивалентан губитку од око 17.600 евра, не рачунајући кашњења.
Нискотарифне авио-компаније попут Рајанера отказале су 170 летова, чиме је било погођено око 30.000 путника, док су и летови компанија ИзиЏет, Lufthanza и Бритиш Ервејз такође били озбиљно поремећени.
У случају штрајка контролора лета у Француској или било где другде, ево конкретних корака које можеш да предузмеш ако си погођен:
1. Провери статус свог лета
Одмах провери званичне информације авио-компаније преко сајта, апликације или мејла.
Прати информације са аеродрома са ког полазиш или на који летиш.
2. Не иди на аеродром док не добијеш потврду
Ако је лет отказан, нема потребе да идеш на аеродром јер нећеш моћи да се укрцаш.
Ако је лет само одложен, провери колико траје кашњење пре него што кренеш.
3. Право на заменски лет или рефундацију
Ако ти је лет отказан, имаш право на:
Заменски лет (ако га компанија може понудити),
Рефундацију новца.
Већина авио-компанија нуди избор између ова два.
4. Право на помоћ (храна, смештај)
Ако чекаш заменски лет дуже време, авио-компанија је у обавези да ти обезбеди:
Освјежење и оброке,
Телефонски позив или мејл,
Смештај ако мораш да преноћиш (зависи од трајања кашњења и доступности).
5. Накнада за кашњење — ограничено код штрајка
Ако је штрајк контролора лета, компаније се често позивају на "ванредне околности", па ти у том случају не припада стандардна накнада (од 250 до 600 евра), али:
Имаш право на рефундацију или заменски лет,
Имаш право на основну помоћ.
6. Контактирај авио-компанију или посредника
Ако си карту купио преко посредника (Агода, eSky, Kiwi и сл.), контактирај њих.
Директно резервисана карта — контактирај компанију (Ryanair, EasyJet, Lufthansa…).
7. Алтернативне опције
Ако путовање не можеш да одложиш, провери:
Воз (у Европи често добра алтернатива),
Аутобус,
Летови из суседних земаља које нису погођене штрајком.
8. Путно осигурање
Ако си имао полису путног осигурања која покрива отказивања због штрајкова, провери услове и поднеси захтев за накнаду трошкова.