ИМПОЗАНТНО ОТКРИЋЕ! У средишту Млечног пута забележена једна од НАЈВЕЋИХ ПРОМЕНА икада у нашој галаксији!

13.09.2019. 23:11
Танјуг
galaksija
галаксија / Извор: Профимедиа/илустрација

Задивљујуће

Међународни тим који користи Јужноафричку опсерваторију за радио астрономију и "МеерКАТ" телескоп саопштио је да је открио пар огромних мехура у средишту Млечног пута, који изгледају као велики пешчани сат.

Научници сматрају да је то једна од највећих структура која је икада запажена у нашој галаксији и да је вероватно резултат високоенергетске ерупције која се догодила у близини супермасивне црне рупе Млечног пута пре више милиона година.

Упркос томе што већ дуго постоји у нашој матичној галаксији, тек је однедавно могуће уочити је, захваљујући напредним инструментима телескопа, који могу детектовати радио емисију чак и кроз густе облаке свемирске прашине.

Научници су у новом раду објављеном ове недеље у часопису "Нејчер" описали структуру у облику пешчаног сата, а како су навели, дугачка је на стотине светлосних година.

ЗА МЕСЕЦ ДАНА ШЕСТ СРПСКИХ ПЛАТА! Швајцарска компанија тражи наше раднике за рад на крузерима, ево како да се пријавите

ФИБА ОБЈАВИЛА: Бивши кошаркаш Црвене звезде уз помоћ саиграча извео ПОТЕЗ дана (ВИДЕО)

БОГДАН И БРАЈАНТ, ДРУГИ ДЕО: Србин одговорио ЛЕГЕНДАРНОМ Американцу

СРБИЈА НИЈЕ ИМАЛА СРЕЋЕ У КИНИ: Ово је ДОКАЗ да смо заслужили МЕДАЉУ

- Средиште наше галаксије је релативно мирно у поређењу са другим галаксијама са врло активним централним црним рупама - рекао је Ијан Хејвуд са Универзитета у Окфорду, главни аутор студије, преноси РТС.

- Упркос томе, централна црна рупа Млецног пута може, с времена на време, постати нетипично активна. Могуће је да је једна таква активност покренула догадаје који су резултурали конструкцијом налик на пешцани сат - објаснио је Хејвуд.

Према мишљењу чланова истраживачког тима, ново откриће би могло помоћи у решавању претходних мистерија, пружајуци одговоре о природи и настанку магнетних филамената који су примећени још осамдесетих година прошлог века.

Ове структуре су дуге десетине светлосних година и широке су једну светлосну годину.

- Радио мехури откривени ''МеерКАТ-ом'', сада могу да расветле порекло филамената - рекао је Фархад Јусеф-Задех са Универзитета "Northwestern".

НОВО ОТКРИЋЕ: Руска војска пронашла још једно острво на Арктику!

ОТКРИЋЕ КОЈЕ ЋЕ ПРОМЕНИТИ СВЕ! На Месецу пронађен драгоцени метал: Право богатство се крије у свемиру!

ИЗВАНРЕДНО ОТКРИЋЕ НАУЧНИКА! Пронашли воду у атмосфери планете чија је маса ОСАМ ПУТА ВЕЋА од Земљине

Више од 100 филамената је у релацији са новооткривеним мехурима. Тим научника је вршио ултра-прецизна осматрања центра наше галаксије откривши да су "мехури - близанци" скоро једнаки и по обиму и по облику, што сугерише да су настали током насилног праска.

- Ови огромни мехури до сада су били сакривени одсјајем изузетно светлих радио емисија из центра галаксије - рекао је Фернандо Камило из Јужноафричке астрономске опсерваторије у Кејптауну.

Он је додао да смо овим неочекиваним открићем постали сведоци манифестовања процеса као што су галактичко одливање енергије и материје у Млечном путу.

БОНУС ВИДЕО: Ово су НАЈМОЋНИЈЕ ФОТОГРАФИЈЕ које су икада направљене, а иза сваке се крије ПОСЕБНА ПРИЧА