Револуција на путевима од децембра: Аутомобили без возача крећу у саобраћај – познато како ће се све одигравати
Заборавите све што знате о вожњи, нова правила ступају на снагу у децембру.
Од 1. децембра 2025. године, на јавним путевима Немачке биће дозвољена употреба возила без возача унутра – али под пуном контролом човека који управља на даљину из посебно опремљеног центра.
Реч је о тзв. "телевожњи", потпуно новом концепту који омогућава особи да управља возилом помоћу волана, педала и камера – али са друге локације, путем стабилне мрежне везе, најчешће 5Г.
Није аутономна вожња! Ова технологија се јасно разликује од система где вештачка интелигенција доноси одлуке. Овде је и даље човек тај који управља, само није присутан у возилу.
Ко може да управља?
Телевозач мора имати најмање 21 годину, возачку дозволу стару минимум три године, проћи специјализовану обуку за конкретан систем и бити у сталном радном односу. Фрееланцери нису дозвољени, а један оператер сме управљати само једним возилом истовремено.
У случају прекида везе, возило мора аутоматски да закочи и безбедно се заустави – то је законски услов како би се ризик свео на минимум.
Где и како ће моћи да се вози?
Ова технологија се сме користити само на унапред дефинисаним и одобреним зонама – у индустријским комплексима, четвртима градова, деловима саобраћајница, или затвореним терминалима. Брзина је ограничена на 70 км/х на путевима, односно 80 км/х на ауто-путевима, пише Fenix.
За свако возило и сваку зону мора се добити појединачна дозвола, без могућности масовне регистрације.
Технологија спремна – пробни период почиње
Први пилот-пројекти већ функционишу: електрични аутомобили који самостално долазе по корисника, шатл возила која се крећу између пословних зграда, или камиони који се даљински маневришу по великим лукама и терминалима.
Ова "прелазна технологија" повезује иновацију са одговорношћу, и оставља кључну контролу у људским рукама. Да ли ће се одржати дугорочно – показаће тестирање које ће трајати до краја 2030. године.