clear sky
17°C
30.04.2024.
Beograd
eur
117.1205
usd
109.1422
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

Beograd dobija VELIČANSTVENI MOST kod Ade Huje: Četiri dela, dva pilona i "kapija" za brodove (FOTO)

02.03.2018. 18:36
Piše:
Srbija Danas/Večernje novosti
Mosto kod Ade Huje
Mosto kod Ade Huje / Izvor: Foto: Maketa

Izgradnja će trajati 36 meseci

U sklopu unutrašnjeg magistralnog prstena, 2020. godine počeće da se gradi još jedan most preko Dunava. Kako otkriva Milutin Folić, gradski urbanista, saobraćajnica će biti sklopljena od četiri konstrukcije. Sa pristupnim putevima biće dugačka 3.327 metara, a široka 30 metra. Glavni most, koji spaja obale, biće dugačak 844 metra i imaće dva pilona. Predviđeno je da izgradnja traje 36 meseci.

Izmeštanje Topčiderske reke: Počela rekonstrukcija Bulevara patrijarha Pavla

Od Banovog brda do Trga republike za 10 minuta: Svi detalji prve linije beogradskog metroa

Most bi trebalo da se nalazi na 2,5 kilometara nizvodno od Pančevačkog mosta. Sa banatske strane zidaće se pristupni put na stubovima dugačak 1.216 metara. Imaće dve paralelne konstrukcije. Sa strane Karaburme, prilazna saobraćajnica će biti dugačka 1.160 metara.

Mosto kod Ade Huje
Mosto kod Ade Huje / Izvor: Foto: Maketa

- Planska dokumentacija je usvojena, a u toku je tender za izbor projektanta. Postoje neka idejna rešenja, koja su ranije rađena. Direkcija za izgradnju Beograda i izabrani projektant će razrađivati finalni izgled saobraćajnice - objašnjava Folić.

Mosto kod Ade Huje
Mosto kod Ade Huje / Izvor: Foto: Maketa

Prema njegovim rečima, izgradnjom ovog mosta, dva tunela u centru grada i novim Savskim mostom, prestonica će biti rasterećena od nepotrebnog tranzitnog saobraćaja.

- Strategijom razvoja grada i novim Generalnim urbanističkim planom, okrećemo se ekološki prihvatljivoj hijerarhiji u saobraćaju. Prioritet imaju pešaci, biciklisti i javni prevoz u odnosu na automobile - objašnjava Folić.

Mosto kod Ade Huje
Mosto kod Ade Huje / Izvor: Foto: Maketa

Završetkom novog mosta, otvara se mogućnost da se rastereti i obnovi Pančevački most. Novi most je deo spoljne magistralne tangente. Povezaće Pančevački put i Višnjičku ulicu. Od Ade Huje, povezaće se sa Bulevarom kralja Aleksandra i auto-putem za Niš. Severnom tangentom povezan je sa kružnom magistralom sa Pupinovim mostom, a onda do Mosta na Adi preko Bulevara heroja sa Košara.

"Kapije" za brodove

Piloni će biti "kapije", ispod kojih će prolaziti brodovi.

- Most neće blokirati zahtevani plovni put, jer će po širini i po visini imati slobodan profil za velika plovila - objašnjava Folić.