Zbog ovog prekršaja moguće trajno oduzimanje vozila: Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja biće još rigorozniji od prethodnog
Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da bude gotov do kraja ove godine, što je najavilo i Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP), a jedna od glavnih novina odnosi se na trajno oduzimanje vozila za učinjene teže prekršaje.
Kada je reč o privremenom oduzimanju vozila, promenama u važećem ZOBS-u, 2023. godine definisano je za kojih 18 prekršaja sledi kaznena mera privremenog oduzimanja vozila, a te promene se u najvećoj meri odnose na vozače koji više puta grubo krše bezbednost i propise saobraćaja.
Ova mera će pre svega važiti za one vozače koji grubo krše pravila čak i nakon procesa rehabilitacije, piše NIN.
Naime, Pravilnikom o unapređenju znanja iz bezbednosti saobraćaja za vozače kojima je oduzeto vozilo propisan je postupak rehabilitacije kroz koji moraju da proeđu vozači kojima je vozačka dozvola oduzeta zbog toga što vozilom nisu upravljali savesno i na propisan način.
Kada se privremeno oduzima vozilo?
Na listi prekršaja za koje sledi takva kazna su između ostalog vožnja pod dejstvom alkohola sa više od 1,2 promila, odbijanje alkotestiranja ili testiranja na drogu, prekoračenja brzina, prolazak kroz najmanje dva crvena svetla na semaforu u razmaku kraćem od 10 minuta, vožnja bez vozačke dozvole ili vožnja pod kaznama i preticanja koja dovode u rizik ostale učesnike saobraćaja.
Nezavisno od tog procesa, vozači mogu ostati bez vozila i pre nego što skupe 18 kaznenih poena, a takva praksa se primenjuje ukoliko je reč o nekom težem prekršaju koji vozač ponovo načini.
Provera na licu mesta
Policijski službenici na terenu prilikom zaustavljanja proveravaju da li je vozač već pravosnažno osuđivan za taj isti prekršaj ili za neki od težih prekršaja iz oblasti bezbednosti saobraćaja. Ukoliko jeste, ispunjen je uslov za privremeno oduzmanje vozila zbog čega policija podnosi predlog za pokretanje prekršajnog postupka protiv odgovornog vozača pred nadležnim prekršajnim sudom koji donosi konačnu odluku o tome da li će vozilo biti vraćeno vlasniku.
Alarmantna statistika
Statistika kaže da na srpskim putevima svake godine pogine oko 500 ljudi, a mesečno i jedno dete. Prošle godine čak 1.200 vozača u Srbiji ostalo je bez vozačke dozvole. Zabrinjava podatak da je među njima čak 30 odsto imalo probnu dozvolu. Novi zakon uvodi promene koje se posebno odnose na ovu grupu – kako bi se smanjili rizici i povećala odgovornost mladih vozača od samog početka.
Izvor: NIN