few clouds
25°C
07.05.2024.
Beograd
eur
117.1119
usd
108.7491
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

VELJA NEVOLJA ZBOG ZVERI OD 300.000 EVRA IZAZIVAO JEZU U GRADU: Miljkoviću je time POKAZIVAO da je on glavni u klanu

06.10.2022. 15:51
Piše:
Srbija Danas/Kurir
velja nevolja
velja nevolja / Izvor: Profimedia

Veljko Belivuk, kome se sa drugim članovima njegove kriminalne organizacije sudi za najmanje sedam ubistava, vozio je blindirani BMW, koji može da izdrži čak i udar zolje.

Radi se o modelu koji košta otprilike 300.000 evra, a koji ima šesti stepen zaštite i praktično je neuništiv.

Navodno je specijalno za Belivuka urađen u Turskoj i to preko tamošnjeg klana koji je vođu škaljaraca Jovana Vukotića, ubijenog 8. septembra, izdao kavčanima.

POLICIJA ČEŠLJA CENTAR ZA SOCIJALNI RAD U VRŠCU: Pregleda se dokumentacija o slučaju ubijene devojčice (2)

POLICIJA ČEŠLJA CENTAR ZA SOCIJALNI RAD U VRŠCU: Pregleda se dokumentacija o slučaju ubijene devojčice (2)

OTKRIVEN STRAVIČAN DETALJ O UBISTVU DEVOJČICE U VRŠCU: Otac supruzi pre zločina prosledio JEZIV SNIMAK

OTKRIVEN STRAVIČAN DETALJ O UBISTVU DEVOJČICE U VRŠCU: Otac supruzi pre zločina prosledio JEZIV SNIMAK

"SAMO JE USTAO I OTRESAO PRAŠINU" Čudo na Galenici: Muškarac u gaćama skočio sa šestog sprata zgrade

"SAMO JE USTAO I OTRESAO PRAŠINU" Čudo na Galenici: Muškarac u gaćama skočio sa šestog sprata zgrade

Ploča ispod motora

Veljko Belivuk, kako sumnjaju istražitelji, u tom BMW obavljao je najpoverljivije razgovore oči u oči s najbližim saradnicima, ugovarao likvidacije i transporte droge.

- Turski stručnjaci su napravili takav stepen zaštite da se signal mobilne telefonije prekida čim se vrata zatvore. Na taj način je mogao da razrađuje krvave planove. BMW je težak čak sedam tona, pa je policija morala da pozove specijalnu dizalicu da bi ga prebacila na parking Direkcije za upravljanje oduzetom imovinom, kaže izvor iz istrage.

Na prvi pogled, automobil se ne razlikuje od standardnog modela, ali to je samo varka za potencijalne napadače.

Ceo je obložen čeličnim oklopom, debljine 10 centimetara, uz preklapanja na svakoj ploči i ivicama da bi se do maksimuma povećala zaštita.

Na zvaničnom sajtu poznatog nemačkog proizvođača automobila navodi se da je standardni tip ovakve blinde zaštićen i od eksplozije TNT do 15 kilograma na udaljenosti od četiri metra.

- Masivna aluminijumska ploča ispod vozila štiti motor od eksplozivnih naprava kao što su ručne bombe.

Vozač i putnici u autu su potpuno bezbedni, čak i prilikom najopasnijih napada, jer oklop ne može da probije ni protivtenkovska granata. Takođe, standardni prozori su zamenjeni staklom koje je ojačano polikarbonatom debljine 33 milimetra, precizno pojašnjava izvor iz istrage.

Vožnja na felnama

Belivukov BMW poseduje čitav niz zaštitnih sistema. Tako specijalno staklo pruža zaštitu i posle eksplozije, a auto ima opciju hermetičkog zatvaranja kabine sa sistemom za filtriranje vazduha u slučaju hemijskog napada.

U slučaju da napadači uspeju da probuše gume na blindi, Belivuk i njegovi saputnici ipak bi mogli da pobegnu.

Naime, auto ima i posebne felne s čeličnim umecima na kojima i dalje može da se vozi još 80 kilometara brzinom od 90 kilometara na sat.

Oklop iza zadnjih sedišta

Električnim putem se podiže samo prozor vozača. Ima četiri sedišta i brojne bezbednosne mehanizme.

Na primer, pregrada kod gepeka je oklopljena, pruža i dodatni sloj zaštite za putnike na zadnjim sedištima.

Marko Nicović, bivši direktor beogradske policije, kaže da ljudi iz kriminogene zone ne voze dobro zaštićena kola samo zbog spasavanja golog života, već i zbog prestiža.

- Da se pokaže da je neki gazda koji ima više opreme od svog konkurenta. Jedan drugog impresioniraju ko ima bolju zaštitu na svakom nivou, ističe Nicović.

Da je Belivuk prvenstveno mislio na sebe, dokazuje i to što je njegov prvi saradnik morao da se zadovolji "običnim" blindiranim BMW.

Naime, auto u kome se vozio Marko Miljković Mesar je otporan na metke, ali ne i na eksplozivne naprave.