Dvadeset dana posle tragedije u Novom Sadu i pada nadstrešnice, rukovodioci Infrastruktura Železnice slavili i sklapali nove poslove
Samo dvadeset dana nakon pada nadstrešnice, slavili i sklapali nove poslove - i sve to objavili i na mrežama.
Dvadeset dana nakon tragičnog pada nadstrešnice, u trenutku kada su u Srbiji već bili izraženi politički i društveni potresi, za istim stolom našli su se dekan Saobraćajnog fakulteta i tadašnji predsednik Skupštine "Infrastrukture železnice Srbije" Nebojša Bojović, direktor "Infrastrukture" Milutin Milošević, kao i predstavnici strane firme "Eviden", o kojoj smo već pisali u kontekstu poslova sa domaćim institucijama.
Dok je u javnosti bilo mnogo neodgovorenih pitanja o odgovornosti za tragediju, pomenuti akteri su prisustvovali svečanosti na događaju u organizaciji francusko-srpske privredne komore i verovatno sklapali nove poslove, što je izazvalo brojne komentare i nedoumice.
Na fotografiji koja je dospela u javnost vidi se zajednički susret ljudi koji se, s obzirom na svoje funkcije i aktivnosti, povezuju s važnim infrastrukturnim projektima, ali i s dešavanjima koja su u to vreme izazvala burne reakcije javnosti.
Ostaje otvoreno pitanje da li je u pojedinim slučajevima došlo do sukoba interesa, što bi nadležne institucije svakako trebalo da ispitaju.
Podsećamo da su se predstavnici firme "Eviden", uključeni u infrastrukturne projekte u Srbiji, prethodno sastajali i sa rektorom Univerziteta u Beogradu Vladanom Đokićem, bivšim sportistom Dejanom Bodirogom, kao i sa Mladenom Nenadićem, tužiocem za organizovani kriminal.
Nakon tragedije u Novom Sadu, u kojoj je došlo do pada nadstrešnice na novoizgrađenoj železničkoj stanici, sa svojih funkcija smenjeni su i direktor "Infrastrukture železnice Srbije" Milutin Milošević i predsednik skupštine tog akcionarskog društva, profesor Saobraćajnog fakulteta Nebojša Bojović.
Upravo je Bojović, kao tadašnji predsednik Skupštine, potpisao i usvojio izveštaj prema kojem su svi radovi na železničkoj stanici Novi Sad zvanično završeni 5. jula 2024. godine.
- Druga faza rekonstrukcije stanice završena je 5. jula, a tom prilikom otvoren je novi stanični vestibil sa galerijom, šalterima, čekaonicama i drugim sadržajem za putnike - navodi se u dokumentu koji je Bojović potpisao.
Neposredno pred tragediju, tačnije 26. jula 2024. godine, Bojović je lično potpisao i odluku o usvajanju Izveštaja o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti iz Programa poslovanja "Infrastrukture železnice Srbije".
Bojović je potom podneo ostavku, ali javnosti nikada nije pružio odgovore na ključna pitanja – kako je došlo do rušenja nadstrešnice i da li je neko odgovoran za bezbednosne propuste. Njegovo prisustvo na okupljanjima sa akterima koji se povezuju sa stranim kompanijama i političkim inicijativama dodatno otvara dileme o transparentnosti celog procesa.