Novi detalji istrage: Vozilom sleteli s puta direktno u betonski propust kod Čačka - evo šta je pokazalo veštačenje (FOTO)
Vozilo kojim je upravljao sada pokojni Aleksandar Masalušić, a koje je sletelo sa puta u betonski propust, bilo je tehnički ispravno, utvrdilo je saobraćajno veštačenje.
Prema dostupnim informacijama, upravo zbog toga postoji osnovana sumnja da je muškarac odgovoran za svoju smrt, ali i smrt devojke Ane Radović koja je bila sa njim u vozilu na putu ka Beogradu.
Saobraćajna nesreća se, podsetimo, dogodila 23. novembra, na magistralnom putu Čačak - Požega, kada je vozilo marke "audi SQ", kojim je on (37) upravljao - sletelo sa puta i upalo u betonski propust. Tada su, na licu mesta stradali vozač i devojka (20), koja se nalazila na mestu suvozača, a nesreća je otkrivena tek 26. novembra, tri dana kasnije, kada su i pronađena njihova tela.
Prema saznanjima, automobil "audi SQ" bio je ispravan, te neispravnost vozila ne može biti uzrok ove tragedije, potvrđeno je iz OJT u Čačku.
- Iz nalaza stalnog sudskog veštaka saobraćajne struke proizilazi da su, zbog obima deformacija na čeonoj strani vozila udarcem u betonski zid uništeni svi elementi kopčnog sistema, upravljač mehanizma i elektronike, pa da nije moguće utvrditi stanje ovih sistema u trenutku nezgode. Razmišljajući da se radi o vozilu novije izrade i da je njegovo stanje nadprosečno, te da su kao posledica sudara određivali bezbednosti sistema u vidu vazdušnih jastuka, sa velikom verovatnoćom se može tvrditi da silazak vozila van kolovoza nije posledica tehničke neispravnosti - piše u odgovoru Osnovnoj javnog tužilaštva u Čačku.
Automobil imao zimske gume
Spekulisalo se da je mogući uzrok saobraćajne nesreće to što je vozilo imalo letnje gume. Međutim, tužilaštvo je u ranijem odgovoru demantovalo i te pretpostavke.
- Pregledom vozila od strane stalnog sudskog veštaka saobraćajne struke konstatovano je da su na vozilu bili zimski pneumatici, propisane dubine šare - navodi se odgovoru OJT u Čačku.
Neprilagođena brzina na klizavom putu u lakat krivini
Nezvanično, sumnja se da je do nesreće došlo zbog neprilagođene brzine na klizavom magistralnom putu punom tkzv. lakat krivina. Čekaju se dodatni podaci sudskog veštačenja koji bi pokazali koliko se tačno vozilo kretalo brže nego što je dozvoljeno. Prema rečima izvora, potrebno je znatno više vremena za rekonstrukciju saobraćajne nesreće i veštačenje brzine kojom se vozilo kretalo.
Tri dana potrage za telima
Podsetimo, devojka je krenula 23. novembra, iz porodičnog doma na Zlatiboru za Beograd, kako bi platila predstojeće ispite na Pravnom fakultetu. Ona se tog dana čula sa bratom oko 18.45, nakon čega se nije javljala roditeljima na telefon koji je bio dostupan narednih 14 sati.
Prema tvrdnjama njenog oca, majka je prijavila nestanak devojke 24. novembra. Policija, ronioci i spasioci pretraživali su jezero Međuvršje kao i Zapadnu Moravu 25. novembra. Međutim, tela nje i muškarca pronađena su tek 26. novembra.
Vatrogasci jedva izvukli smrskani automobil
Kad je mesto nesreće konačno otkriveno posle tri dana, "audi" je bio toliko tesno "spakovan" u betonski propust da je to drastično otežalo izvlačenje smrskane karoserije sa telima. Morali su da ga vezuju po sredini i tek posle nekoliko pokušaja uspeli su da ga podignu dizalicama.
Srbija Danas/Blic