Niko više ne vidi razliku: AI glumica briše granicu između stvarnog i veštačkog - Filmska industrija u panici (VIDEO)
Nova zvezda koja je uzdrmala filmski svet zove se Tili Norvud, ali za razliku od ostalih lica sa ekrana, ona uopšte nije stvarna. Reč je o potpuno veštački generisanom liku koji je osmislio digitalni studio Sikoja, predstavljen u komičnom videu koji se ironično podsmeva praznoj i predvidivoj prirodi AI kreacija.
Najzanimljivije u celoj priči jeste to što Tili izgleda zapanjujuće uverljivo. Njena vedrina i "devojka iz komšiluka" šarm ne ostavljaju utisak mašinski stvorene kopije, već gotovo da brišu granicu između stvarnog glumca i digitalne imitacije.
Tehnologija koja stoji iza Tili napreduje neverovatnom brzinom. Kreatori su u njen lik ugradili bezbrojne geste i manire, preuzete od generacija glumaca koji su nekada mukotrpno gradili sopstvenu karijeru i stil. Istovremeno, sama estetika filmske i televizijske produkcije postaje sve šablonskija, otvarajući prostor veštačkim licima da se savršeno uklope u "dolinu jezivog" gde stvarno i nestvarno postaju nerazdvojivi.
Feministi tvrde da problem nije samo u "pojmu lepote koju oblikuju uglavnom muški programeri", već i u sveopštem "mizoginom" dizajnu sadržaja koji preplavljuje ekran. Tako se stvara teren na kojem ovakve figure ne samo da mogu postojati već i da deluju prirodnije od pravih ljudi.
Iako je moguće da Tili nikada neće imati pravu karijeru sa agentima i ulogama, jasno je da AI glumci postaju realnost. Prošle godine film Alien: Romulus koristio je digitalnog avatara pokojnog Ijana Holma, što je izgledalo neubedljivo, ali sada je tehnologija otišla mnogo dalje.
Mediji zasad Tili tretiraju sa dozom ironije, ali iza nje stoji tim ozbiljnih stručnjaka i advokata spremnih da brane prava na "brend". Direktorka kompanije, Elin Van Der Velden, stala je u odbranu ovog projekta, dok se postavlja pitanje ko su ljudi koji zapravo pišu kodove i "oživljavaju" ovakve digitalne Frankenštajn likove.
Sve glasniji su pozivi aifobične javnosti da filmska industrija povuče crtu i odbije saradnju sa ovakvim modelima "hiper-plagijata". Pojedini kritičari smatraju da je potrebno vratiti se osnovama, raditi sa pravim glumcima u realnim okolnostima i graditi pokrete slične onima koji su nekada branili autentičnost u drugim oblastima kulture.
Da li će industrija stati na put "Tili generaciji" ili će publika prihvatiti novi standard veštačkih lica, pitanje je koje će oblikovati budućnost kinematografije.