clear sky
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

PANIKA U KINI: U slepim miševima pronađen virus sličan KOVIDU 19, hitno se oglasili naučnici

25.11.2022. 14:45
Piše:
Srbija Danas
Korona virus u Hrvatskoj
Korona virus u Hrvatskoj / Izvor: Profimedia
Virus koji je veoma sličan virusu SARS-CoV-2, izazivaču korone, otkriven je u slepim miševina na jugu Kine, piše Dejli mejl navodeći istraživanje naučnika.

Virus poznat kao BtSY2, blisko je povezan sa SARS-CoV-2, i jedan je od pet "zabrinjavajućih virusa" pronađenih u slepim miševima u kineskoj pokrajini Junan, koji su "verovatno patogeni za ljude ili stoku", kažu naučnici, piše Dejli Mejl.

Istraživanje su vodili istraživači sa Univerziteta Sun Jat-sen u Šenženu, Institutu za kontrolu endemskih bolesti Junan i Univerziteta u Sidneju.

SNIMAK KOJI LEDI KRV U ŽILAMA! Čovek na ulici otvorio paljbu na nedužne prolaznike (UZNEMIRUJUĆI VIDEO)

NAUČNICI U STRAHU! Vratili u "život" virus star skoro 50.000 godina, pa UPOZORAVAJU na novu pretnju: "POSTOJI STVARNA OPASNOST"

BAJDEN IZDAO EVROPSKE SAVEZNIKE? Makron uputio oštru poruku Vašingtonu

- Identifikovali smo pet virusnih vrsta koje su verovatno patogene za ljude ili stoku, uključujući novi rekombinantni koronavirus sličan SARS-u koji je usko povezan sa SARS-CoV-2 i 50 SARS-CoV - piše u studiji.

Za potrebe istraživanja, istraživači su prikupili uzorke rektuma od 149 pojedinačnih slepih miševa koji predstavljaju 15 vrsta, u šest okruga ili gradova u kineskoj pokrajini Junan. RNA - nukleinska kiselina prisutna u živim ćelijama - izvađena je i sekvencionirana pojedinačno za svakog šišmiša.

Ono što je zabrinjavajuće, istraživači su primetili veći broj slučajeva da je više virusa zarazilo jednog šišmiša u isto vreme. To može dovesti do toga da postojeći virusi zamene delove svog genetskog koda kako bi formirali nove patogene, prema profesoru Džonatanu Bolu, virusologu sa Univerziteta u Notingemu.

- Glavna poruka koju možemo izvući je da pojedinačni slepi miševi mogu sadržavati mnoštvo različitih vrsta virusa, povremeno im istovremeno biti domaćini - rekao je profesor Bol koji nije bio uključen u istraživanje.

Piše:
Srbija Danas