light rain
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin

UZORCI SA ASTEROIODA "ODUVALI" JAPANSKE NAUČNIKE: Uskoro otkriće o poreklu života na Zemlji? (FOTO)

24.12.2020. 16:24
Piše:
Tanjug
Hajabusa 2
Hajabusa 2 / Izvor: Reuters

Razlike u veličini uzoraka sugerišu različitu tvrdoću stenovitog tla na asteroidu

Uzorci tla sa asteroida Riugu premašili su očekivanja japanskih naučnika. Naučnici uzorke opisuju kao komade uglja i crnu peščanu prašnu, a njih je na asteroidu Riugu, udaljenom od Zemlje oko 300 miliona kilometara, prikupila japanska svemirska sonda Hajabusa 2 koja se nedavno vratila na Zemlju.

RUSKINJA HRABRO OBJASNILA: Pasoši sa podacima o koroni praviće probleme, pretvaramo se u utopijsko društvo

SVEŠTENIK I ČASNA SESTRA UBILI DRUGU SESTRU: Rešena misterija duga 30 GODINA!

MOĆNI MEDIJSKI MOGUL IDE U ZATVOR: Lideru druge po veličini stranke se ne piše dobro, građani Tunisa traže istinu

Uzorci koje su japanski svemirski zvaničnici opisali danas veliki su do centimetar i tvrdi kao kamen, dok su manje crne, peskovite granule poput prašine, koje je sonda odvojeno sakupila i vratila, opisali su prošle nedelje, prenosi AP.

Prikupljeni uzorci tla sa asteroida rezultat su šestogodišnjeg svemirskog putovanja sonde Hajabusa 2, a uzorci su u Japan stigli početkom decembra.

Peščane granule koje je Japanska agencija za istraživanje svemira (Jaxa) proučavala prošle nedelje bili su sa prvog sletanja letelice na asteroid u aprilu 2019, dok su veći komadi bili iz odeljka predviđenog za drugo spuštanje na Riugu, rekao je Tomohiro Usui, naučnik iz Jaxa.

Sonda Hajabusa 2
Sonda Hajabusa 2 / Izvor: Reuters

Tokom boravka blizu ovog asteroida Hajabusa 2 je prema njemu lansirala projektile i detonirala bombe kako bi se podigla prašina i prikupili uzorci prašine i kamenja.

Usui je rekao da razlike u veličini uzoraka sugerišu različitu tvrdoću stenovitog tla na asteroidu.

Naučnici se nadaju da će im prikupljeni uzorci pružiti uvid u poreklo Sunčevog sistema i poreklo života na Zemlji. Nakon studija u Japanu, neki od uzoraka biće podeljeni agenciji NASA i drugim međunarodnim svemirskim agencijama radi dodatnih istraživanja.

U međuvremenu, Hajabusa 2 nastavlja svoju misiju čiji su cilj novi asteroidi , od kojih je prvi mali i udaljeni asteroid, 1998KI26, kako bi proučavala mogućnosti odbrane od meteorita koji bi mogli da polete ka Zemlji, navodi agencija.