clear sky
17°C
27.04.2024.
Beograd
eur
117.1527
usd
109.2537
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan
Podešavanja Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Beograd
  • Dečani
  • Jagodina
  • Kragujevac
  • Kruševac
  • Niš
  • Novi Sad
  • Orahovac
  • Pančevo
  • Pirot
  • Priština
  • Prizren
  • Sombor
  • Subotica
  • Štrpce
  • Užice
  • Vranje
  • Vršac
  • Zrenjanin
  • Zvečan

"TO JE ZA NAS VELIKI NAPOR" Nemački automobilski gigant odlučio da naplaćuje dodatno za manuelne menjače

21.09.2023. 19:47
Piše:
Srbija Danas/ Telegraf
Menjal automobila
Menjal automobila / Izvor: Profimedia

Proizvođači luksuznih i visokokvalitetnih automobila sve više prelaze na automatske menjače.

Automobilska industrija je poznata po svojoj stalnoj evoluciji, ali poslednji potez BMW-a je podigao dosta prašine. Za mnoge, ručni menjač je bio sinonim za "pristupačniji" automobil, ali to više neće biti slučaj ako je verovati BMW-u.

SPREMNI ZA POLETANJE: 13 automobila vrednih 50 miliona dolara na jednom mestu (VIDEO)

SPREMNI ZA POLETANJE: 13 automobila vrednih 50 miliona dolara na jednom mestu (VIDEO)

KAZNA JE PAPRENA PA JE NAJBOLJE DA VAM U AUTU OVE 2 STVARI UVEK BUDU PRI RUCI: Evo koliko će da vas koštaju prljave tablice

KAZNA JE PAPRENA PA JE NAJBOLJE DA VAM U AUTU OVE 2 STVARI UVEK BUDU PRI RUCI: Evo koliko će da vas koštaju prljave tablice

BIZARNA SAOBRAĆAJNA PRAVILA ŠIROM SVETA: Ovde ćete "popiti" kaznu ako vozite prljavi auto, dok na su na Kipru zabranjene SIRENE

BIZARNA SAOBRAĆAJNA PRAVILA ŠIROM SVETA: Ovde ćete "popiti" kaznu ako vozite prljavi auto, dok na su na Kipru zabranjene SIRENE

Frank van Mil, izvršni direktor BMW-a M, izjavio je za CarThrottle da je odluka doneta iz praktičnih razloga.

- Velika većina BMW-ovih automobila sada se nudi isključivo sa automatskim menjačima. Gde god postoji mogućnost izbora ručnog menjača, vrlo mali broj kupaca se za njega odlučuje - rekao je van Mil.

Prema njegovim rečima, implementacija ručnih menjača u proizvodnom procesu je "veliki napor" za kompaniju.

Dodatno, istakao je da ručni menjač ima nekoliko slabosti u odnosu na automatski.

- Ručni menjač je sporiji i ima veću potrošnju goriva, ponekad i nižu maksimalnu brzinu. Dakle, s inženjerske tačke gledišta, ručni menjač više nema smisla - objasnio je.

Ipak, BMW nije potpuno odustao od ručnih menjača.

- Za nas je to više kao stvar tradicije - rekao je van Mil, dodajući da i dalje postoji pristojan broj ljudi koji insistira na ručnim menjačima. BMW trenutno u Nemačkoj naplaćuje dodatnih 500 evra za vozilo sa manuelnim menjačem.

S obzirom na to da proizvođači luksuznih i visokokvalitetnih automobila sve više prelaze na automatske menjače, postavlja se pitanje da li će BMW-ov pristup postati novi standard u industriji.