PRESTONICA UKIDA JEDNO PREVOZNO SREDSTVO: Revolucija koja će transformisati ulice glavnog grada!
Cilj vlasti je da obezbede čistiji vazduh i manje buke u jednom od najživljih gradova u Aziji.
U Vijetnamu, motocikli prevazilaze svoju puku funkciju prevoznog sredstva; oni su prava pokretačka snaga svakodnevnog života i fundamentalni stub njegove kulture i ekonomije. Sa zapanjujućih 72 miliona motocikala na putevima za populaciju od približno 92 miliona, procenjuje se da postoji barem jedan motocikl po domaćinstvu, što Vijetnam čini jednom od zemalja sa najvećom gustinom motocikala na svetu - piše El Pais.
Ova agilna vozila omogućavaju Vijetnamcima da se lako kreću kroz gust gradski saobraćaj, prevoze sve vrste robe (od namirnica do nameštaja, pa čak i životinja) i pristupaju pijacama i preduzećima, služeći kao pristupačno i efikasno rešenje za mobilnost. Motocikl nije samo funkcionalni predmet, već produžetak porodice, prostor gde se deli svakodnevni život, pretvarajući vijetnamske ulice u spektakl bučne aktivnosti.
Motocikli sa sagorevanjem
Vijetnam pokreće smelu inicijativu za borbu protiv zagađenja vazduha i buke planom koji obećava redefinisanje gradske mobilnosti. Počev od 1. jula 2026. godine, glavni centri Hanoja će se oprostiti od motocikala na benzinski pogon. Ova neviđena mera označava početak ambicioznog programa osmišljenog da drastično smanji emisije.
Zabrana će se prvobitno primenjivati na okruge Hoan Kjem i Ba Din, područja poznata po gustom saobraćaju, visokom nivou zagađenja i vitalnoj turističkoj industriji. Vlasti se nadaju da će ovo ograničenje upotrebe motocikala na benzinski pogon ublažiti zagađenje, smanjiti ambijentalnu buku i doprineti smanjenju emisije ugljenika. Takođe ima za cilj da podstakne usvajanje čistijih alternativa, kao što su električni motocikli.
Automobili
Ovaj korak je samo prva faza šire strategije koja predviđa postepeno širenje. Ubrzo nakon motocikala, vozila sa pogonom na sagorevanje takođe će biti pogođena sličnim ograničenjima, učvršćujući Vijetnamsku posvećenost održivijoj budućnosti. Nacionalni cilj je da se do 2045. godine potpuno eliminišu dvotočkaši na benzinski pogon, što je seizmički pomak u zemlji u kojoj su, kao što je već rečeno, motocikli pokretačka snaga svakodnevnog života.
Veliki gradovi poput Ho Ši Mina i Da Nanga već razmatraju sprovođenje sličnih mera, što ukazuje na rastući trend ka održivoj mobilnosti širom zemlje. Tržište električnih motocikala i skutera u Vijetnamu je u procvatu, predvođeno domaćim kompanijama kao što su VinFast i Seleks Motors. Iako trenutno predstavljaju samo mali procenat od ukupnog broja (5%), regulatorni pritisak i politike vladine podrške, kao što su finansijski podsticaji i poboljšana infrastruktura za punjenje, imaju za cilj da ubrzaju tranziciju.